Annons

Fine art nude-bilder på kyrkogårdar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte särskilt sjuk idé men däremot ganska tramsig och barnslig.

Om man nu prompt vill göra en sån fotografering tycker jag man ska kontakta berörd kyrkogårdsförvaltning eller församling samt de anhöriga till aktuella gravar för att fråga om det är okej. Det är det enda rimliga, eftersom det naturligtvis kan vara stötande för många. Vilket är lätt att förstå. Döden är en känslig sak, särskilt om man nyligen drabbats av sorg. Det måste man respektera.
 
@David, Ganska vanligt och trist debattknep att dra in andra värre men irrelevanta saker, och helt andra personers åsikter som guilt by association, för att på något sätt förringa argumenten och åsikterna hos dom som tycker annorlunda. Och varför nöja sig med svensk vapenhandel? Det finns ännu värre off topic saker som vi inte heller protesterat emot i tråden men som säkert kan användas som argumentation för att det är löjligt att vara emot nakenfoto på kyrkogårdar ... :-/
 
Nu var det ju jag som blev kallad hänsynslös, för att jag skämtade om död och moral, och hur kan man tycka att moral och död skulle vara off topic?

Väldigt vad känsligt det här med Siewert Öholm och hans kompisar var. Jag har inte påståt att naken fotografering på gravar skulle va nåt banalt som man får stå ut med, däremot stor jag fast i övertygelsen att i ett fritt demokratiskt land ska man få skämta om nakenfotografering, gravar och herr Öholm.

Är alla här kristdemokrater kanske? Är det därför du har så svårt att förstå att saker man gör i tanke och ord inte betyder att man varken vill, propagerar för, eller kommar att göra det man i sinnet funderat eller skämtat om?

Du verkar ha väldigt svårt för ironiserande och humor angående känsliga saker.

Jag kommer att fortsätta gör mig lustig över t.ex. folk som tror att mobiler (tänk personsökare) automatiskt leder till droghandel, eller att ett lands helt lands moral hotas av en film som "Life of Brian".

Annat skulle ju vara som att buskis med kropsfunktionshumor skulle vara att håna alla som låg på sjukhus, men det kanske du tycker att det är?


Jag har inte alls argumentrat för om att att det skulla vara löjligt att inte vara emot nakenfotografering på gravplatser. Jag har argumenterat för att det är löjligt att utpekas som "hänsynslös" för att man skämta om gravar och döden, och begravningsväsendet.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.