Annons

Finansera köp av utrustning !?

Produkter
(logga in för att koppla)

niklassthlm

Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar om det finns ngn butik som har avbetalning vid köp av fotoutrustning, jag har ej hittat ngn, verkar lite knas tycker jag. Enligt min erfarenhet så är det ju ej så lätt att få ett "vanligt" Banklån för att köpa fotoutrustning.

Tips tack !

Niklas

Tjaa, i Uppsala finns det i alla fall hos Uppsala Fotokompani. Rent juridiskt så är det iofs Handelsbanken Finans som står för krediten och inte butiken.

De normala "räntefria" alternativen finns.

Fråga i butiken, de har nog även om de inte skyltar med det. Så är det i Uppsala iaf.

Mvh
Maverick

Finansiering kan nog behövas!

Maverick skrev:
Tjaa, i Uppsala finns det i alla fall hos Uppsala Fotokompani. Rent juridiskt så är det iofs Handelsbanken Finans som står för krediten och inte butiken

Även detta inlägg är kanske lite av ett sidospår, men i dag var jag in dit och dräglade lite över ett Canon 28-135 IS USM. De ska ha 9000:- där Cyberphoto nöjer sig med 6244:- Lite "överpris" kan man tänka sig att betala för att stödja en lokal handlare där man känna på grejorna, men inte nästan 3000 mer! (Jag försökte inte pruta eftersom jag ännu inte bestämt mig för att köpa.)

Per

Expert Fridhemsplan, Stockholm. Bra priser och kunnig personal. Betala med Expertkort, 90 dagar betalfritt eller 12 månader "räntefritt".

Dessutom får man bonus på inköp...

Nja..

Alla expertbutiker har någon form av finansiering..MEn de flesta kör det via Experts egna finansbolag...
De har rätt bra erbj o du skall handla för mindre än 5000 pix...

Annars har väl scandinavian??? Någon form av finaisring elelr är det bara för företag??

Re: Nja..

Maverick28 skrev:
Alla expertbutiker har någon form av finansiering..MEn de flesta kör det via Experts egna finansbolag...
De har rätt bra erbj o du skall handla för mindre än 5000 pix...
Jag kollade med expert, dom har 90 dagars ränte och betalfritt eller vanlig sk "räntefri" avbetalning på 12 månader (man kan antagligen sätta det annat antal månader också). Inget förmånligare om det är under 5000 vad jag hörde?

Re: Re: Nja..

egemini skrev:

Inget förmånligare om det är under 5000 vad jag hörde?

Det 12 månadersräntefria skrivs å 12 månader men du kan betala av det snabbare om du vill.. Dte ligger i dit egna "samvete"..

När jag jobbade på Expert 1994-2000 kom det 1999 ett alt som var begränsat till 5000 (har jag för mig) som var ränte frittoch att det inte behövdes en kredutupplysning vilket gör att det kostade 295 kr mindre i upplysningavgift--- därav att det var mer förmånligt..
men det varinget av huvudalternativen.

Tjena!

Har nu kollat med Expert fridhemsplan och de har ett par alternativ, 3 mån räntefritt, 12 mån till 3%. Man har även möjlighet att betala av på 24 resp 36 mån men till sämre ränta !

Tack för tipsen !!!! :D

niklassthlm skrev:
Tjena!

Har nu kollat med Expert fridhemsplan och de har ett par alternativ, 3 mån räntefritt, 12 mån till 3%. Man har även möjlighet att betala av på 24 resp 36 mån men till sämre ränta !

Tack för tipsen !!!! :D

Så lite så.. Sitter man med kunskap skall man ju dela med sig..Men kul med det enkla ordet som består av 4 bokstäver...

Re: Finansiering kan nog behövas!

pery skrev:

Även detta inlägg är kanske lite av ett sidospår, men i dag var jag in dit och dräglade lite över ett Canon 28-135 IS USM. De ska ha 9000:- där Cyberphoto nöjer sig med 6244:- Lite "överpris" kan man tänka sig att betala för att stödja en lokal handlare där man känna på grejorna, men inte nästan 3000 mer! (Jag försökte inte pruta eftersom jag ännu inte bestämt mig för att köpa.)

Per

Jo, de kan vara lite ojämna i priserna. Jag såg ett objektiv till Minolta som de ville ha 13000:- för. Scandinavian Photo ville ha 15000:- hepp... Men snacka med dem lite och fråga om råd och så.

Jag kan hålla med om att priserna inte alltid är de bästa, men det är suverän service och de tar sig alltid tid att förklara om det är något jag undrar över, både när det gäller kameraprylar och exponeringsresultat. Köpte min Minolta limited för 10000, Minoltas riktpris var 12000 enligt Foto. Det finns säkert liknande fall på övriga kameramärken.

De är dessutom väldigt duktiga på att kopiera när man framkallar negativ färgfilm. Fast man måste köra på tredagars då.

Jag springer där minst en gång i veckan i nått ärende. Det som jag tycker är bäst är att man blir betraktad med respekt och som seriös trots att man bara är amatörfotograf.

Men om priset är viktigast så är det kanske inte dit man ska gå i alla lägen. Men om service och en bra lokal kontakt så är det defenitivt dit man ska gå. Du kan få en hel del service utöver vad vanliga konsumenter kan få.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar