Annons

Filnamnsändring i Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

miggy

Ny medlem
Jag provar just nu testversionen av Lightroom 4. Enligt Moderskeppets videokurs kan man ändra filnamnen vid import under fliken Filnamnsändring till höger på skärmen under importprocessen. Problemet är att den fliken inte finns hos mig, det finns endast Filhantering och Använd vid import. Vet någon här om man kan hämta filnamnändringsfliken på något sätt?

Kollade min LR och då finns fliken om man väljer att kopiera eller flytta filerna men om man bara lägger till dom (Add på engelska som jag har inställt) så saknas möjligheten att ändra namn.
Du väljer högst upp i mitten hur bilderna ska importeras.

Jag provar just nu testversionen av Lightroom 4. Enligt Moderskeppets videokurs kan man ändra filnamnen vid import under fliken Filnamnsändring till höger på skärmen under importprocessen. Problemet är att den fliken inte finns hos mig, det finns endast Filhantering och Använd vid import. Vet någon här om man kan hämta filnamnändringsfliken på något sätt?

Hej,
Har du provat att högerklicka på någon av menyraderna och se om alla flikar visas? Jag har "bockar" på alla mina. Filnamnsändring ligger som andra raden.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto