Då kunde filmmakarna hellre ha klippt bort sekvenserna där Terje umgås sin pappa - de tillförde inte mycket, enligt min mening.
Imorgon visar SVT en dokumentär om Terje Hellesö och hans fusk med framför allt lodjursbilder. Jag tittade på dokumentären igår, den finns på SVT Play. Blev tillfrågad om att delta i filmen men var väldigt
blogg.jagareforbundet.se
Ursäkta mig.
Det blev fel, jag är en datanolla, så jag tycks ha skickat ett tomt svar.
Jag försöker igen.
Full respekt till dig Acke, jag gillar dina inlägg.
Varför togs intervjun med pappan med?
Du är den andra i tråden som undrar det.
Egentligen kan väl bara filmskaparna ge svaret.
Jag kan dock säga vad den delen av dokumentären gav mig.
För alla oss pojkar är det jätteviktigt att få bekräftelse av vår pappa.
Det tyckte inte Terje att han fått av sin, inte tillräckligt, och man kunde se att deras relation var lite "spänd".
Får man inte bekräftelse av sin pappa, så söker man den någon annan stans. Det kan vara en mycket stark drivkraft.
Annan bekräftelse kan inte ersatta det som saknas från fadern. Det räcker inte hur framgångsrik en person blir i övrigt.
På ett undermedvetet plan, kan det kännas som att det hela tiden behövs mer och större framgångar ............ omättligt på något sätt.
OBS.
Jag uppfattar inte detta som en huvudsaklig förklaring till psykologin bakom uppkomsten av de förfalskade bilderna.
Däremot kan det vara en del, en pusselbit, som filmskaparna vill ge oss.
För egen del tycker jag att jag har fått ihop filmens pusselbitar till en psykologisk helhet.
Men, det är ju min alldeles egna tolkning.
Var och en har ju rätt att tolka ett konstverk som den vill, tycker jag.