Annons

Fel framkallning?

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasErik

Medlem
Lämnade in ca 600 bilder för (digitala till vanliga pappersbilder) framkallning här om dagen.
När jag hämtat ut bilderna upptacker jag att alla bilderna är för mörka. Kan tillagga att bilderna är redigerade på en kalibrerad monitor osv. Vad tycker ni att man kan göra kan man kräva någon form av ersättning? nya bilder eller så.

Matti
 
MattiasErik skrev:
Lämnade in ca 600 bilder för (digitala till vanliga pappersbilder) framkallning här om dagen.
När jag hämtat ut bilderna upptacker jag att alla bilderna är för mörka. Kan tillagga att bilderna är redigerade på en kalibrerad monitor osv. Vad tycker ni att man kan göra kan man kräva någon form av ersättning? nya bilder eller så.

Matti

Jag tycker att du ska ta kontakt med det företag som du har köpt framkallning av och lägga fram att du inte är nöjd med jobbet. Sannolikt har de bilderna kvar någon vecka labbets skivminne för att kunna hantera reklamationer.

När jag har varit missnöjd har jag berättat det för labbet som gjort om bilderna. Mina bilder blev för ljusa och fick underlig skärpa och annat obehag. Orsaken var att jag hade ställt in bilderna korrekt och labbet körde med autokorrigering, vilket blir tårta på kaka och resultatet underligt. Efter att de gjorde om den rejäla bunten bilder jag hade blev de bra.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.