ANNONS
Annons

Fartränder efter klockans visare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Webbmaster

Avslutat medlemskap
Hejsan
Håller på att göra ett enklare montage på temat stress. En av delarna är en klocka vars visare ska se ut som om dom rör sig i hög hastighet.
Tyvärr har jag inte lyckats komma på någon bra metod för detta. Effekten jag söker ska se ut som fartränder ungefär...
Snabba svar uppskattas :)
Tack på förhand
/Patrik

Webbmaster skrev:
Hejsan
Håller på att göra ett enklare montage på temat stress. En av delarna är en klocka vars visare ska se ut som om dom rör sig i hög hastighet.
Tyvärr har jag inte lyckats komma på någon bra metod för detta. Effekten jag söker ska se ut som fartränder ungefär...
Snabba svar uppskattas :)
Tack på förhand
/Patrik

Lång slutartid?

Re: Re: Fartränder efter klockans visare?

Robin Gyllander skrev:
Lång slutartid?

3 minuters bulb ger 3 hack med minutvisaren.. knappst hissnande fartränder....
Eller ska han sitta med öppen slutare i 60 minuter? då lär han hyra in sig i en atomsäker bunker som inte släpper in något ljus alls...

Litet problem du har framför dig, dock inte alls omöjligt. jag har redan tänkt ut en plan för hur det skulle kunna genomföras :)

Kan redovisa det sedan om det inte kommer fler förslag... under tiden kan du ju fundera lite till :)

såg att snabba svar var önskvärt, ja då hinner jag inte svara vettigt, men ajg ger korta hållpunkter så får du själv dra slutsatserna...

lång slutartid samt att du drar visarna fort själv bakifrån klockan

normal slutartid för att frysa visarna vid rätt tid du vill ha.

lägg ihop dessa i photoshop maska ur klockan så får du en klocka med fartränder över hela klockan i princip och du får två frysta visare vid rätt tid.

ett anant trix är ju att ta en vanlig bild vid rätt tid och sedan köra radiell oskärpa i PS och maska ur visarna innan...

har inte provat i praktiken, men det borde funka... ananrs får man pilla lite till, tills det funkar :)

Senast ändrad:
jag har provat liknande, men gav upp. Slutsatsen jag gjorde var att man måste komma på nått sätt att belysa visarna...annars försvinner dem bara när de rör sig.

Belysning i kombination med att vrida manuellt tror jag är nyckeln

Tack för dom snabba svaren.
Tycker att det låter bra med dom två olika bilderna, känns som det skulle funka. Det kluriga blir få in de hoplagda urtavlorna (med fartränderna) i den klockan som sitter på handleden (som också ska vara med). Men det ska nog gå att lösa om vinkeln är densamma :)
/Patrik

Senast ändrad:
här har jag snott en bild från nätet.. tog mig ungefär 2 minuter att fixa detta.

jag glömde dock att maska ur siffrorna. men du ser poängen. Inget perfekt resultat eftersom bilden var enbart 200pixlar så ignet perfekt utgångsläge direkt.

Bilagor

• klocka.jpg
    klocka.jpg
    10 KB · Visningar: 582
Re: Re: Re: Fartränder efter klockans visare?

Kalle_B skrev:
3 minuters bulb ger 3 hack med minutvisaren.. knappst hissnande fartränder....
Eller ska han sitta med öppen slutare i 60 minuter? då lär han hyra in sig i en atomsäker bunker som inte släpper in något ljus alls...

Litet problem du har framför dig, dock inte alls omöjligt. jag har redan tänkt ut en plan för hur det skulle kunna genomföras :)

Kan redovisa det sedan om det inte kommer fler förslag... under tiden kan du ju fundera lite till :)

Jag tänkte på sekundvisare.
Vi har en radiostyrd klocka hemma, om man tar ur och sätter i batterierna i den så får den en hiskeleig fart fram till tolv det kanske tar max en minut.

om du tar en enda bild som jag skrev ovanför e det inte rockens sience att kopiera sekundvisaren ett par ggr om det e den du vill skall röra sig stressat

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar