quelli
Avslutat medlemskap
Det finns säkert skrivet en del om hur man köper begagnat på bästa sätt men man får nog gå lite på känsla och acceptera att det är lite risker jämfört med att köpa nytt. I min mening är det dock nästan alltid värt det. Du kan maila och fråga säljaren om tex hur många exponeringar kameran har, en 7d ska vara god för 150k tror jag. Det är hans kamera och det ligger inte på dig att ta reda på hur man tar fram det, för en 7d vet jag inte men det går väl att googla fram. Om du kollar på grejerna på plats går det ju att bilda sig en rätt bra uppfattning om hur de är hanterade. "Pedantskött" var alltså detta exemplar Äh jag vet inte, jag har slagit till om det såg bra ut. Har köpt massvis med grejer på nätet och aldrig blivit besviken. Tycker priset är helt ok. Ett objektiv med lagom zoom till en 7d som jag hört mycket gott om är Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM, den får du för under 4000:-. Sägs vara skarp och den har ett gott andrahandsvärde. Själv köper jag mest prylar som jag vet går att sälja, man tröttnar så fort..
Okej, ska kolla lite mer på den pedantskötta kameran. Får försök hitta mig några bra objektiv och så också senare!
tack för hjälpen iallafall!