Annons

Första gången offentligt.

Produkter
(logga in för att koppla)

Bass

Aktiv medlem
Bestämde mig för att gå ut och fota en demonstration. Det är första gången jag är ute och fotograferar folk. Var riktigt anorlunda.. lite svårt faktiskt.
Det var en demonstration i Uppsala mot kriget i Libanon, och folk var väldigt upprörda..
Trodde aldrig att det skulle vara så svårt att ställa sig bland alla och plåta.. efter ett tag gick det bättre... va riktigt kul men SVÅRT!

Ni får gärna titta in och se hur det blev.

http://bassel.se/photo/Demostration against War/index.html

Kollade inte så noga, men ändå - min spontana reaktion är att du tagit ett gäng riktigt bra bilder!

Efter en snabbkoll på morgonkvisten kan jag bara hålla med föregående, bra och starka bilder! Tycker att du har fångat deras budskap på ett bra sätt...

/Micke

Gillade bilderna väldigt mycket. Som någon annan nämnde här så har du fångat budskapet i det hela.

Hej Bassel,

Jag måste säga att jag tycker dina bilder som du lagt ut är väldigt bra! Har både närvaro och känsla i sig. Jag har full förståelse att det kändes annorlunda att fota i dessa sammanhang. Har själv aldrig gjort det (är inte så mycket "action" här i Halmstad mer än 1 maj tågen.. :) men jag kan tänka mig att jag skulle känna som dig.

Bildredigeringen som andra har nämnt tycker jag inte stör så mycket. Även om jag hellre hade sett bilderna helt i svartvitt eller i färg. Personligen så tycker jag svartvita bilder skapar bättre nyhets/repotagebilder men smaken är ju som baken :)

Är de tagna med ditt nya 70-200 2,8L :))

Ha en fortsatt bra dag!

Mvh
Bosse

ANNONS