Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Jörgen_K
Medlem
Jag satt och kollade lite rovfågelbilder i går kväll...... eller natt...
Och tror oxå på ormvråk, för den såg inte jättestor ut när den flög iväg om jag minns det rätt.
Bilden är inte fotat i ett villaområde direkt utan vid ett en sedan några år nyanlagd våtmark.
Men det finns några få hus i närheten.
http://www.kommunextra.se/naturupplevelse-vid-langtarmen/
Och tror oxå på ormvråk, för den såg inte jättestor ut när den flög iväg om jag minns det rätt.
Bilden är inte fotat i ett villaområde direkt utan vid ett en sedan några år nyanlagd våtmark.
Men det finns några få hus i närheten.
http://www.kommunextra.se/naturupplevelse-vid-langtarmen/
gavia
Aktiv medlem
Hjälp att identifiera denna fågel mottages tacksamt.
Törnskata..
p
HeBe
Aktiv medlem
Törnskata..
p
Den var det ja. Tack för snabbt svar!
matchis
Aktiv medlem
Hej
Tre st bilder som jag är osäker på. Två stycken juveniler samt kanske en adult?
Kan bild 1 ett möjligtvis vara en Björktrast juvenil. Baserat på att det fanns Björktrastar i området
Bild 2 kan det möjligtvis vara en Ärtsångare
Bild 3 är ytterligare en juvenil som med mycket fantasi möjligtvis är en sädesärla.
Bild 4 har jag fått till en Taltrast.
Hur många rätt blir det på denna rad??
Hälsningar
Mats C
Kan bild 1 ett möjligtvis vara en Björktrast juvenil. Baserat på att det fanns Björktrastar i området
Bild 3 är ytterligare en juvenil som med mycket fantasi möjligtvis är en sädesärla.
Hälsningar
Mats C
Bilagor
matchis
Aktiv medlem
Hej
Visa bilaga 144295
Visa bilaga 144296
Visa bilaga 144297
Hälsningar
Mats C
Edit
Jag hade lite bråttom att skriva inlägget då det var nära matchstart för damerna i fotboll
För det första är det 4 bilder.
För det andra är bilderna tagna för 2 veckor sedan vid Lekeryds våtmarker utanför Huskvarna
Hälsar
Mats C
lofling
Aktiv medlem
Bivråk?
Hann inte få till bra bilder tyvärr, hade inte inställningar för att fota fågel i motljus, men fick några bilder. Har lättat en hel del på skuggorna i efterhand.
Det göklika utseendet och bandningen på magen och bröstet får mig att tycka det är bivvråk och inte ormvråk.
Hann inte få till bra bilder tyvärr, hade inte inställningar för att fota fågel i motljus, men fick några bilder. Har lättat en hel del på skuggorna i efterhand.
Det göklika utseendet och bandningen på magen och bröstet får mig att tycka det är bivvråk och inte ormvråk.
Bilagor
gavia
Aktiv medlem
bivråk är det.
lofling
Aktiv medlem
bivråk är det.
Tack, det var vad jag misstänkte när jag fotade, men var väldigt svårt att se genom sökaren på kameran och den försvann rätt snabbt. Men hemma här vid datorn blev det lättare!
henkrikroos
Aktiv medlem
gavia
Aktiv medlem
Vad är detta för en? Fotograferad 29/7 kl 18:30 i min trädgård.
Domherre, 1k fågel
Med vänlig hälsning peter
gavia
Aktiv medlem
Fågelboken borta. Ajaj.
Brushane? Går det ett åldersbestämma utifrån dräkten?
Gotland/östra kusten
brus, yep !!
gavia
Aktiv medlem
Fotad i Tullinge vid g:a torvdammar
sävsångare..
Bengt RBK
Aktiv medlem
sävsångare..
Tack Peter!!
lofling
Aktiv medlem
Känner att jag borde veta detta, men...
Den skarpa övergången mellan huvud och hals säger mig att det borde vara storskrake, honor (alltså inte småskrake för den har inte så markerad övergång).