Stuge
Aktiv medlem
Myrspov.
//Benny
Tack för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Myrspov.
//Benny
Ormvråk och Glada tror jag det är på bilderna. Det andra är jag lite osäker på. Det vad en bra Söndag fm runt Åsa Gård. i Jönköping. Även om jag själv klantade till inställningarna och inte fick någon riktig toppenbild. Målet har varit att få någon bra bild på Gladan från mina hem bygd men det vill sig inte riktigt.
Ännu en fågel från Kina som jag ej säkert identifierat, fotograferad i ett risfält strax utanför shanghai
https://www.flickr.com/photos/nick_74/14998643396/
Tacksam för hjälp att identifiera denna fågel!
juvenila fåglar kan vara knepiga, men kolla om detta kan stämma överens med stenskvätta (om du har fler bilder där man kan se från sidan typ)
Har svårt att se att det är nåt annat än stenskvätta.
//Benny
Denna rovis satt i en trädgård i Arjeplog och käkade skata. Den var så orädd att gårdens ägare fick röra den, trots det verkade den fullt frisk, men kanske vråkhungrig.
Vad är det för vråk?
Du ser att den är juvenil (född i sommar) på att den är streckad vertikalt på bröstet och inte tvärvattrad som alla andra sparv- och duvhökar i olika åldrar. Även juvenil sparvhök är tvärvattrad.
Hej
Stämmer detta?
1) Blåhake
2 Törnskata
3) Sävsparv
Med vänlig hälsning
/Lars
Hej
Stämmer detta?
1) Blåhake
2 Törnskata
3) Sävsparv