gavia
Aktiv medlem
Hej.
Abisko 27/7.
Mörk kind, mörka ben och tydlig ögonring borde ge gransångare ?
Tack.
//Benny
även handpenneprojektionen ser kort ut, bör vara gran.
Med vänlig hälsning peter
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej.
Abisko 27/7.
Mörk kind, mörka ben och tydlig ögonring borde ge gransångare ?
Tack.
//Benny
även handpenneprojektionen ser kort ut, bör vara gran.
Hej,
Jag undrar vad det här är för vråk som jag fotograferade på Öland nu i veckan.
Har tyvärr ingen bild på stjärten.
Tack på förhand
Anders
Hej!
Undrar om någon kan hjälpa mig att identifiera denna fågel?
Fotad i Turkiet. Marmariskusten Inte bästa kvaliteten jag vet, mycket soldaller och tagen med en kompakt superzoom.. Duvhök? Fast den kändes "grövre".
Kollar igenom diverse bilder från Runde i juni och hittar en grissla som sticker ut i kolonin.
Tycker mig ana ett vitt streck i mungipan och spets under hakan på den till vänster. Kan det stämma?
Möjligt att det är solblänk på näbben.
detta var en mkt intressant bild. vita spetsen på bröstet ser ju onekligen rätt bra ut för spetsbergsgrissla som jag antar att du själv syftar på.
näbben tycker jag dock ser lite väl klen o lång ut, iaf om man bara har denna filmruta att tillgå.
fågelguiden ser jag att även sillgrissla kan enl fågelguiden kan ha en antydan till spets i uppkant av det vita på bröstet.
jag vågar inte säga ngt definitivt om denna fågel, tycker nog att jag själv saknar tillräcklig erfarenhet av denna arten (spetsbergsgrissla alltså..)
vore dock intressant att se fågeln fr fler vinklar.
Större strandpipare
Det där är ingen spetsbergare. För lång näbb utan det vita strecket. Din fågel har också streckade flanker. Spetsbergaren är rent vit ostreckad ända upp mot det svarta. Bifogar en bild från i somras på spetsbergsgrissla.
Såg denna på Gotland, Tofta, i dag. Stor fågel.