Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
cango
Avslutat medlemskap
Drillsnäppa, kanske?
jag tror skogsnäppa mer.
Coff
Aktiv medlem
Vad är detta som spatserade?
Tack på förhand.
Jag skulle nog säga drillsnäppa, främst pga den vita kilen som går upp framför vingen.
Saxtorp
Aktiv medlem
Här är en mindre lyckad bild, men jag skyller på dåligt ljus, överrumpling och en del annat. Frågan är om någon kan säga vad det är.
Henrik, hoppfull
Vråk skulle jag .. säga..
amaster
Aktiv medlem
Vråk skulle jag .. säga..
Hej!
Tack, det säger jag också nu. Mitt hopp stod till att det synts en brun glada i samma område och jag tänkte att någon duktig bestämmare skulle kunna få till något i den riktningen, men det finns nog inget fog för det.
Hälsn
Henrik
staika
Aktiv medlem
Vad är detta för en slags and.
Tror själv att det är någon form av gräsand (hybrid).
Den håller till vid badstranden och har så gjort en längre tid.
Är mest för sig och går inte med dom andra gräsänderna och tigger mat av badgästerna.
Tror själv att det är någon form av gräsand (hybrid).
Den håller till vid badstranden och har så gjort en längre tid.
Är mest för sig och går inte med dom andra gräsänderna och tigger mat av badgästerna.
Bilagor
Coff
Aktiv medlem
Hej!
Någon som ser vad dessa är?
Nr 1 kanske är en buskskvätta?
Den andra vet jag inte ens var jag ska börja gissa
Mvh Staffan
Nr 1 och 2 ser ut att va buskskvättor och sista är en gök
gavia
Aktiv medlem
Här är en mindre lyckad bild, men jag skyller på dåligt ljus, överrumpling och en del annat. Frågan är om någon kan säga vad det är.
Henrik, hoppfull
ormvråk
Med vänlig hälsning peter
gavia
Aktiv medlem
Hej!
Någon som ser vad dessa är?
Nr 1 kanske är en buskskvätta?
Den andra vet jag inte ens var jag ska börja gissa
Mvh Staffan
visst är det buskskvätta
buskskvätta
gök
gavia
Aktiv medlem
Trodde jag tittade på en stenskvätta men färgerna stämmer väl inte riktigt? Unge?
visst hela hållningen tyder på stenskvätta.
fotad i Sverige? vid denna tid??
möjligen en ung stenskvätta, eller en missfärgad. jag har då inte sett någon tecknad som denna.
Astacus
Aktiv medlem
visst hela hållningen tyder på stenskvätta.
fotad i Sverige? vid denna tid??
möjligen en ung stenskvätta, eller en missfärgad. jag har då inte sett någon tecknad som denna.
Tack för svar. Ja, jag blev verkligen konfunderad. Bilden är tagen på Vindö i Stockholms skärgård igår morse. Svart lillvinge fick mig att börja "önsketänka" Isabellastenskvätta men det stämmer ju inte heller riktigt.
Tbirder
Aktiv medlem
Trodde jag tittade på en stenskvätta men färgerna stämmer väl inte riktigt? Unge?
Det är en ärtsångare, men den har onekligen en mycket stenskvättelik hållning. Sällan man ser ärtsångare på marken.
Mvh Toni
Astacus
Aktiv medlem
Det är en ärtsångare, men den har onekligen en mycket stenskvättelik hållning. Sällan man ser ärtsångare på marken.
Mvh Toni
Stort tack! Hmm, ärtsångare har jag sett mycket av men det slog mig aldrig att detta kunde vara en. Dels såklart hållningen men tyckte också att denna var större. Beträffande att befinna sig på marken så har jag hållit en liten bergsskreva på tomten vattenfylld vilket fungerar som en magnet för traktens fåglar dessa varma dagar. T.o.m lövsångare har varit nere och badat & druckit. Med dryga 30 grader i luften så är det kanske inte helt oförståeligt.
Vinylsamlaren
Medlem
Tbirder
Aktiv medlem
Vad är detta för fågel? Bilden är tagen utanför Norrköping.
Visa bilaga 135776
Juvenil Brun kärrhök.
Mvh Toni
Vinylsamlaren
Medlem
Juvenil Brun kärrhök.
Mvh Toni
Tack för hjälpen Toni!
gavia
Aktiv medlem
Mvh Toni
visst så är det....