gavia
Aktiv medlem
denna här sista liknar en sothöna, juvenil. (eller nån hön-släktning)
visst är det en sothöna...
Med vänlig hälsning peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
denna här sista liknar en sothöna, juvenil. (eller nån hön-släktning)
Titta vidare lite mera på denna själv. Jag kan inte bestämma mig för om det är ormvråk eller bivråk. Nu lutar det mera åt det senare. Kanske denna bilden visar bättre? Tyvärr har jag inte fått till någon vättig närbild. Den ser ut har ett gult öga...
Detta vackra par bor i vår holk. Vilken art är det?
En lövsångare i trädet? Men vad är det på bänken?
Hej! Är en trogen läsare som aldrig har skrivit några egna inlägg, men nu skulle jag behöva er expertis.
Var nyss i New York och gjorde en dagsutflykt till det fantastiska naturområdet Bear Mountain State Park (ca 1.5 h bussfärd norrut från NYC). Kan verkligen rekommendera ett besök för fågelfantaster - där fanns mängder av gamar (tror att det rörde sig om kalkon- och korpgam, som mest var de 10-15 stycken i luften på samma gång) och flera andra rovfåglar som var en fröjd att beskåda.
När jag tittade ut över Hudson River så flög den här fågeln plötsligt förbi, jagad av en mindre kråkfågel. Är glad att jag överhuvudtaget lyckades få fram kameran, men bildens kvalitet blev ju därefter. Jag undrar iaf om någon vet vad det här är för fågel - det ser ut som någon slags hökfågel, men vilken?
Tack på förhand!
Vad kan det här vara för en liten spjuver? Har aldrig sett en sådan förut. Fotad i norra Tjeckien. /Frode
Vad är detta som spatserade?
Tack på förhand.
rödhakeunge skulle jag tippa.