Annons

Fågelidentifikation

Titta vidare lite mera på denna själv. Jag kan inte bestämma mig för om det är ormvråk eller bivråk. Nu lutar det mera åt det senare. Kanske denna bilden visar bättre? Tyvärr har jag inte fått till någon vättig närbild. Den ser ut har ett gult öga...

brun kärrhök!

Med vänlig hälsning peter

Vilken tärna är detta

Vilken tärna är detta?

Bilagor

• t1 c.jpg
    t1 c.jpg
    14.6 KB · Visningar: 60
  • tarna.jpg
    tarna.jpg
    11.5 KB · Visningar: 54
En lövsångare i trädet? Men vad är det på bänken?

Bilagor

• _MG_0653.jpg
    _MG_0653.jpg
    45.5 KB · Visningar: 49
  • _MG_0305.jpg
    _MG_0305.jpg
    50.6 KB · Visningar: 49
Vilken fågel?

Hej! Är en trogen läsare som aldrig har skrivit några egna inlägg, men nu skulle jag behöva er expertis.

Var nyss i New York och gjorde en dagsutflykt till det fantastiska naturområdet Bear Mountain State Park (ca 1.5 h bussfärd norrut från NYC). Kan verkligen rekommendera ett besök för fågelfantaster - där fanns mängder av gamar (tror att det rörde sig om kalkon- och korpgam, som mest var de 10-15 stycken i luften på samma gång) och flera andra rovfåglar som var en fröjd att beskåda.

När jag tittade ut över Hudson River så flög den här fågeln plötsligt förbi, jagad av en mindre kråkfågel. Är glad att jag överhuvudtaget lyckades få fram kameran, men bildens kvalitet blev ju därefter. Jag undrar iaf om någon vet vad det här är för fågel - det ser ut som någon slags hökfågel, men vilken?

Tack på förhand!

Bilagor

• DSC_0543_kopia2.jpg
    DSC_0543_kopia2.jpg
    104.2 KB · Visningar: 68
Hej! Är en trogen läsare som aldrig har skrivit några egna inlägg, men nu skulle jag behöva er expertis.

Var nyss i New York och gjorde en dagsutflykt till det fantastiska naturområdet Bear Mountain State Park (ca 1.5 h bussfärd norrut från NYC). Kan verkligen rekommendera ett besök för fågelfantaster - där fanns mängder av gamar (tror att det rörde sig om kalkon- och korpgam, som mest var de 10-15 stycken i luften på samma gång) och flera andra rovfåglar som var en fröjd att beskåda.

När jag tittade ut över Hudson River så flög den här fågeln plötsligt förbi, jagad av en mindre kråkfågel. Är glad att jag överhuvudtaget lyckades få fram kameran, men bildens kvalitet blev ju därefter. Jag undrar iaf om någon vet vad det här är för fågel - det ser ut som någon slags hökfågel, men vilken?

Tack på förhand!

hej, då var du nästan upp i Albany!?

well det finns många Hawks i usa. utan att ha tittat i ngn bok så skulle jag helt mkt spontant gissa på red-tailed Hawk.
men ngn som har mer tid än så här, med en lånng gissning kanske säkert kan reda ut detta med större säkerhet.

Hawk, kan man översätta till svenska med vråk.

Med vänlig hälsning peter

En svår nöt?

Den här hittades på en väg i Hälsingland bredvid ett överkört syskon. Går det att säga vad det kan vara? Ca7 cm lång.

Bilagor

• 20140722_112441_mod.jpg
    20140722_112441_mod.jpg
    285.3 KB · Visningar: 51
Vad kan det här vara för en liten spjuver? Har aldrig sett en sådan förut. Fotad i norra Tjeckien. /Frode

Bilagor

• _D803724.jpg
    _D803724.jpg
    66.6 KB · Visningar: 54
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar