Orre
Avslutat medlemskap
Jag lägger min röst på gräsand! Såg själv en avvikande gräsand häromdan som liknar den du fått bild på.
/Edwin
Jag tycker också småspov. Brun utan att vara kontrastrik och utan uttalad svart hand.
//Benny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag lägger min röst på gräsand! Såg själv en avvikande gräsand häromdan som liknar den du fått bild på.
/Edwin
Jag tycker också småspov. Brun utan att vara kontrastrik och utan uttalad svart hand.
//Benny
Storskarv häckar numera i ganska många insjöar. Så ja, storskarv.Hej. Är det någon som kan göra en snabb artbestämmning på denna.
Misstänker storskarv men mitt i stan lång från kusten stämmer inte
Fotat kameraskärmen men mobilen
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
//Benny
Röd glada ser det ut att vara.Bilden är tagen vid Karlskrona området
Tack på förhand Mvh Hasse
Röd glada ser det ut att vara.
Tusen tack på förhand! // Anette
Såg följande fågel på svampturen. Taget med Pentax m 200mm +K5
Oredigerat så klart bara croppat. Någon som vet vad det är?
Tänkte Tornfalk men stjärtfjädrarna fick mig att fundera. Ung kanske?
Tack för svar!
Tornfalk stämmer bra. Stjärtfjädrarna som växer ut beror på ruggning, och det betyder att det är en gammal fågel. Ungfåglar har en komplett uppsättning ving- och stjärtfjädrar när de blir flygfärdiga.
Mvh, Toni
Vad är detta?
Den här satte bra fart på småfåglar och vadare. Vi gissar på sparvhök, men vore trevligt att få det bekräftat (eller felförklarat).