Annons

Fågelidentifikation

Att detta är en grönfink är det ingen fråga om, men hur gammal är den? Fotograferad igår. Får grönfinkar inte sin jämngröna/bruna fjäderdräkt innan de (eventuellt) flyttar på hösten?

DETTA BÖR! vara en 1k fågel, dvs född i år. kollad lite i BWP som har mkt biologiska data. i Sverige kan de kläcka i mitten/slutet av april. så nu borde nog några ungar kanske vara flygga. om än tidigt kan man tycka med denna kalla våren. men alla arter bryr sig inte så mkt om det. grönfink är nog en rätt tålig art.

Med vänlig hälsning peter

DETTA BÖR! vara en 1k fågel, dvs född i år. kollad lite i BWP som har mkt biologiska data. i Sverige kan de kläcka i mitten/slutet av april. så nu borde nog några ungar kanske vara flygga. om än tidigt kan man tycka med denna kalla våren. men alla arter bryr sig inte så mkt om det. grönfink är nog en rätt tålig art.

Med vänlig hälsning peter

Tack, vad roligt att de är så tidiga. Kan tillägga att jag även sett den tigga mat med vibrerande vingar för någon vecka sedan.

Hej!
Vad kan detta vara för arter?
Jag gissar på trädpiplärka på första.
Andra bilden är inte så bra men någon kanske kan se vad det är ändå?

Bilagor

• trädpiplärka.jpg
    trädpiplärka.jpg
    45.4 KB · Visningar: 261
  • okänd.jpg
    okänd.jpg
    39.4 KB · Visningar: 268
Hej,

bilden är tagen vid Ottenby och jag misstänker att det är en Flugsnappare men av vilken modell är frågan?

Tack på förhand

Lennart

Bilagor

• 130512 Red-breasted Flycatcher.jpg
    130512 Red-breasted Flycatcher.jpg
    97.7 KB · Visningar: 401
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar