Fotografen_
Aktiv medlem
Jag såg denna fågel på väldigt långt avstånd igår. jag undrar vad är det för fågel ???
bild kvaliten är inte den bästa
Jag gissar på röd glada.
Mvh Jonas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg denna fågel på väldigt långt avstånd igår. jag undrar vad är det för fågel ???
Mitt första intryck är att det är en Lärkfalk, men när jag studerar den mer blir jag osäker. Kan ju vara en yngre då den saknar bruna undergump men tycker även att stjärtränderna inte stämmer med Fågelguiden.
/ Jonas
Brun kärrhök? Hona?
Södra dalarna idag.
Jag vet vad det är för art, men det är ändå en fråga som rör "Fågelidentifikation".
Var ute på jakt efter rödhalsad gås idag. Kammade noll, trodde jag.. När jag spanade mina foton så ser jag att den faktiskt fastnat på bild. Knappast kryssvärdigt va?
Storspov.
//Benny
Du får givetvis kryssa hur du vill för ditt egna höga nöjes skull, men ska listan jämföras med andras listor samt s.k "officiella" listor, så kan du inte kryssa denna obs. Det krävs att du de facto SER eller HÖR arten på plats i realtid.
/Oscar
Men förutsatt att man SER eller HÖR fågeln i fråga kan väl själva artbestämningen ske i efterhand? T ex hemma vid skrivbordet eller datorn? Eller hur ser regelverket ut?
Och Paodi måste rimligtvis ha sett den rödhalsade om han tittade genom sökaren när han tog bilden. Även om han inte var medveten om det
Äsch, jag trollar bara
Hej!Känner mig ganska säker på ormvråk, men lika bra att fråga er som kan det här på riktigt. Stämmer det?