amaster
Aktiv medlem
Helt riktigt!
Mvh/ Ola
Stort tack! Du uträttar storverk i den här tråden!
Henrik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helt riktigt!
Mvh/ Ola
oops! Nej gjuse är det ju inte, där gick det lite snabbt. Sparvhök är nog ett bra bud.Trodde först sparvhök för såg så liten ut ,en är kanske en gjuse
en bild till, den var riktigt högt upp
Någon som kan se vad denna fågel är för art, den flög väldigt högt upp och jag hade bara tyvärr ett 18-105 objektiv.
MVH
Krister Berggren
Kan man se på glador om det är honor eller hanar? Om ja, hur?
Bifogar min senaste gladebild.
/Karl
Var å när plåtade du den här? Ser ut som en brun glada.........
Könen är för övrigt lika, det är storleken som skiljer.
/Oscar
När: Första Maj, den såg dock ut att ha tappat sitt plakat, men "fler sorkar" hade det nog stått på det.
Var: Liggandes i min solstol på tomten i Sellenbüren, Zürich, Schweiz. Den senaste veckan har dom slagit åkrarna här runt omkring, då har det varit väldigt många glador och ormvråkar här. Skulle tippa på en 6-7 glador och 2 ormvråkar i en väldigt liten dal, dom verkar ha accepterat varandra väl, skördemaskinerna skrämde nog fram gott om föda. Har dock inte hunnit berarbeta dom bilderna än och kom dessutom inte så nära att någon av dom blev kanonbra.
/Karl
Klockren rörsångare!Då var vi där igen med enda skillnaden att jag denna gång tror på rörsångare.
(En annan sak jag börjar tro är att jag är totalt tondöv... )
Se filmerna som ljudklipp, den ena kan man iofs skymta fågeln på men den andra är bara tänkt som ljud. Man får även filtrera bort grodor efter bästa förmåga...
http://suddmesar.blogspot.se/2012/05/ror.html
Hej!Hej!
Detta liknar ju Gråtrut men är ju betydligt mindre både vingbredd och kroppslängd, tycker även det ser ut som den har kortare ben. Vad kan det vara??
Klockren rörsångare!
Mvh/ Ola
Hej!
Gråtrutar varierar en del i storlek både individuellt och mellan könen. Detta är tveklöst en gråtrut.
Mvh/ Ola
Ser ut som en ärtsångare tycker jag.En sångare av något slag, satt i buskar/träd och sjöng vid Linnérundan i Kristianstad, någon som vet?
MVH Annelie
Någon som vet vad det här skulle kunna vara för fågel, kom flygande högt upp i himlen. 500mm räckte knappt och har beskärt den en hel del, så skärpan är kass.. Går det ändå att se på kropps/vingformen? Falk/hök..
Eskilstuna, Södermanland
Visa bilaga 124859