Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Eminstra
Aktiv medlem
Det är nog en hämpling, hona förresten.
Auberg
Aktiv medlem
Ser bra ut ja!Denna uggla fick jag syn på under en skogsvandring.
Jag gissar på unge kattuggla.
Stor som vuxen sparvuggla.
Vänligen
Thomas
Mvh/ Ola
Auberg
Aktiv medlem
Auberg
Aktiv medlem
Hej!Såg denna fågel idag på en promenad i skogen. Någon bra gissning på vilken fågel det är?
Tack
Det är en ormvråk. Notera t.ex den karaktäristiska ljusa halvmånen på bröstet.
Mvh/ Ola
tj57
Aktiv medlem
microo
Aktiv medlem
Vad är det för fågel ?
Kontrast hona få jag det till
annasnatur
Aktiv medlem
annasnatur
Aktiv medlem
och här kommer de sista.
De första två är fåglar från samma flock, bara lite olika vinklar, men borde vara samma fåglar. De var pyttesmå i jämförelse med gravänderna på samma strand.
den tredje tyckte jag inte lät som en lövsångare, men jag är inte så bra på ljud så tog ett suddigt kort istället...
Den sista borde väl vara en havsörn eftersom den satt på en sten i havet... =) Undrar mer om det går att se om den är ung eller gammal?
De första två är fåglar från samma flock, bara lite olika vinklar, men borde vara samma fåglar. De var pyttesmå i jämförelse med gravänderna på samma strand.
den tredje tyckte jag inte lät som en lövsångare, men jag är inte så bra på ljud så tog ett suddigt kort istället...
Den sista borde väl vara en havsörn eftersom den satt på en sten i havet... =) Undrar mer om det går att se om den är ung eller gammal?
Bilagor
mile
Aktiv medlem
hej hej!
här kommer några fåglar, hoppas ni kan hjälpa mig =)
Jag ska våga mig på en gissning på din sista, tror det är en grå flugsnappare.
/ Richard
tj57
Aktiv medlem
Råka eller Korp?
Denna rackaren attackerade skatboet och skatorna försvarade sitt bo efter bästa förmåga men förlorade nog slaget.
Nu undrar jag om det är en Korp eller Råka?? Vi har stora flockar Råkor i området men jag tycker näbben ser lite väl svart ut.
Tacksam om någon vet.
Thomas
Denna rackaren attackerade skatboet och skatorna försvarade sitt bo efter bästa förmåga men förlorade nog slaget.
Nu undrar jag om det är en Korp eller Råka?? Vi har stora flockar Råkor i området men jag tycker näbben ser lite väl svart ut.
Tacksam om någon vet.
Thomas
Bilagor
kifobefa
Avslutat medlemskap
Hittade ett bobygge i en Carport.
Någon har ihärdigt byggt ett bo med i huvudsak mossa inne i en sladdvinda. Mycket fiffigt.
Vem har byggt?? En fågel eller som någon föreslår en Hasselmus??
Någon som har en ide??
/Berndt
Någon har ihärdigt byggt ett bo med i huvudsak mossa inne i en sladdvinda. Mycket fiffigt.
Vem har byggt?? En fågel eller som någon föreslår en Hasselmus??
Någon som har en ide??
/Berndt
Bilagor
pange
Medlem
Kan inte riktigt art bestämma denna lilla rackaren tycker det lutar åt buskskvätta men är inte säker vad säger ni
http://i734.photobucket.com/albums/ww341/pangemangepange/IMG_5003.jpg
http://i734.photobucket.com/albums/ww341/pangemangepange/IMG_5003.jpg
Auberg
Aktiv medlem
Hej!hej hej!
här kommer några fåglar, hoppas ni kan hjälpa mig =)
Rödbena, kentsk tärna, kustpipare samt mycket riktigt grå flug.
Mvh/ Ola
Auberg
Aktiv medlem
Auberg
Aktiv medlem
Mosnäppor, härmsångare samt havsörn.och här kommer de sista.
Mvh/ Ola