Heikkinen
Aktiv medlem
Behöver lite hjälp med den här.
Jag tycker det ser väldigt mycket ut som en Spovsnäppa men jag är ingen expert.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill nog hellre ha detta till en juvenil kärrsnäppa.
Kortare näbb än spov och fläckat bröst.
//Krister
Det är ingen rovfågel. Det är en ungfågel av någon vitfågel. Jag tycker det ser ut som en ung gråtrut.
Håller med om 1K gråtrut!
/Rasmus
Var ute och försökte se några nya sångare. Men tycker de är så infernaliskt svåra att se skillnad på
Undrar om jag skulle kunna få hjälp med denna (samma fågel på alla bilder). Har en förhoppning men det är nog inte möjligt.
Mvh Anders
Fler sångare (hoppas jag). Bara nu alla inte är grå flugsnappare...
Olika fåglar på alla bilder.
Förlåt, så bör jag sagt att alla bilderna (förutom sista med holken) är tagna igår i Stockholms inneskärgård.
Mvh Anders
1. Ärtsångare
2. Hjärnsläpp... borde inte vara så svår, men får inte grepp om den riktigt
3. Trädgårdssångare
4. Svartvit flugsnappare, hona
Ser ut som en grönsångare!
/Rasmus
Tack! Kan 2:an vara hona Törnsångare?
Mvh Anders
Var ute och försökte se några nya sångare. Men tycker de är så infernaliskt svåra att se skillnad på
Undrar om jag skulle kunna få hjälp med denna (samma fågel på alla bilder). Har en förhoppning men det är nog inte möjligt.
Mvh Anders
Svårt att säga utifrån dessa bilder, man behöver se sidan (vingen) för att säkert kunna avgöra huruvida det är en löv eller grön. Men av aktuella bilder att dömma, så är detta en lövsångare. En Grönis skulle ha haft ett än mer distinkt och kraftfullt gulare haka/bröst, med en tydligt avsatt gräns mot en snövit buk/undersida.
Enda bilden med lite vinge (men mycket sämre kvalite).
Mvh Anders
Knäppte några bilder på denna när den flög förbi. Jag har försökt leta upp vad det är för fågel men kan inte hitta någonting som passar så jag vänder mig till er!