Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Auberg
Aktiv medlem
Lövsångare stämmer bra.Hej!
En fågel som är svårbestämd, iaf för mig!
Vad är det för något?
Lövsångare?
/Christer
Mvh/ Ola
canoneos500d
Aktiv medlem
canoneos500d
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
1. vilken piplärka(?) ?
2-3. ängshök?
Sånglärka
Brun kärrhök
/Oscar
canoneos500d
Aktiv medlem
okej, tack för snabbt svar! =)
psykbryt
Aktiv medlem
Ja och troligen ja. Höker ser så grov ut och streckad undersida att de m¨ste vara duvhök.
bergmania
Aktiv medlem
Ja och troligen ja. Höker ser så grov ut och streckad undersida att de m¨ste vara duvhök.
Tack.. ja jag gissade Duvhök för att den var ganska stor..
bergmania
Aktiv medlem
Kan någon vänlig (och kunnig) själ tala om vad det här är för liten krabat?
Ser ut som en pilfink
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Ojdå, där var jag för snabb, självklart tänkte jag på busksångaren. Nu får man skämmas lite...På en sådan här bild är det nog endast biotopen som kan ge en vettig fingervisning om art. Rörsångare. Någon svart spets på undre näbbhalvan har ingen av arterna utan det är kanske busksångaren du tänker på Rasmus?
Mvh/ Ola
Auberg
Aktiv medlem
Icke! Det är alldeles för lätt hänt.Ojdå, där var jag för snabb, självklart tänkte jag på busksångaren. Nu får man skämmas lite...
Auberg
Aktiv medlem
Så är det. En juvenil ljungpipare. En ny fågelbok är nog en trevlig investering om du är intresserad av fåglar då både adult vinter och juvenil ser ut så här . Med ny fågelbok menar jag då givetvis den eminenta fågelguiden. ;-)Har inte sett denna förut och kan inte hitta någon motsvarighet i fågelboken, kanske en ungfågel?
Mvh/ Ola
Murran
Aktiv medlem
Så är det. En juvenil ljungpipare. En ny fågelbok är nog en trevlig investering om du är intresserad av fåglar då både adult vinter och juvenil ser ut så här . Med ny fågelbok menar jag då givetvis den eminenta fågelguiden. ;-)
Mvh/ Ola
Hade helt missat den juvenila ljungpiparen i fågelguiden och mest tittat på de adulta med svart bröst, därav missen. Tack så mycket för hjälpen hur som helst