Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
Någon som kan hjälpa mig att identifera dessa tre fåglar åt mig?
Stenskvätta, hona
Ormvråk
Stenskvätta, hane
/Oscar
Birdman
Aktiv medlem
Den här krabaten då? (bilden är tagen på öländska Allvaret för ett par veckor sedan)
Ängspiplärka.
// Daniel
Paodi
Aktiv medlem
Ja bilder som detta avtryck ser man titt som tätt. Svårt att säga helt 100% vad det är, men jag får en del vibbar av sparvhök.
// Daniel
Tycker också det ser ut som Sparvhök.
Hm, ok. Vad är det som talar för sparvhök?
Jag tycker att avtrycket ser väldigt uggligt ut. Bara ansiktet har ju lämnat ett avtryck strax över 20 cm i diameter som jag ser det. Har det med stjärtfjädrarna att göra tro?
Nygårds
Aktiv medlem
Nu skulle jag behöva lite hjälp. Har fotat en vadarfågel och jag tycker att en del av dom är svåra att artbestämma som t.ex denna. Frågan är alltså vad är det jag har fotat?
Ser ut som skogssnäppa i mina ögon.. Snygg bild!
Birdman
Aktiv medlem
Ser ut som skogssnäppa i mina ögon.. Snygg bild!
Yes!
// Daniel
Birdman
Aktiv medlem
Här kommer ytterligare en. Svår situation med kolsvart fågel och inget annat än grå himmel bakom.
Stare.
// Daniel
ArneB
Aktiv medlem
Här kommer ytterligare en. Svår situation med kolsvart fågel och inget annat än grå himmel bakom.
Stare .
InSipiD_
Aktiv medlem
Stare.
// Daniel
tack så mycket! Hittade en till, en unge av något slag.
Bilagor
Birdman
Aktiv medlem
tack så mycket! Hittade en till, en unge av något slag.
Sothöneunge.
// Daniel
boxen
Aktiv medlem
Fångade vid Ottenby idag, tror (och hoppas...) på halsbandsflugsnappare och ängshök, stämmer detta?
Glad midsommar för övrigt.
Jag tror du har helt rätt...
Och glad midsommar till er alla...
// Tobbe
Paodi
Aktiv medlem
Hey ho!
Frustrerande fotorunda.. Såg tre arter på nära håll som jag inte fotat tidigare, utan att lyckas fånga någon av dem på bild. Bland annat vad som skulle ha varit min första uggla. Jaja, det kommer många fler chanser.
Nu till ett par frågor.
1, 2 = Brun kärrhök?
3 = Koltrastunge?
4 = Löv- eller gransångare? Okej, dålig bild också, men någon som har något bra tips på hur man ser/hör skillnad på dem?
Frustrerande fotorunda.. Såg tre arter på nära håll som jag inte fotat tidigare, utan att lyckas fånga någon av dem på bild. Bland annat vad som skulle ha varit min första uggla. Jaja, det kommer många fler chanser.
Nu till ett par frågor.
1, 2 = Brun kärrhök?
3 = Koltrastunge?
4 = Löv- eller gransångare? Okej, dålig bild också, men någon som har något bra tips på hur man ser/hör skillnad på dem?
Bilagor
Piabobacka
Aktiv medlem
Gissar jag rätt om jag säger:
1 Tornfalk
2 Havsörn med eventuellt en harunge i klorna
3 Ingen aning, och suddigt blev det, men jag hoppades att "hacket" i vingen och det vita ut i spetsen kanske gör att man kan identifiera den ändå.
4 Sädesärleunge
1 Tornfalk
2 Havsörn med eventuellt en harunge i klorna
3 Ingen aning, och suddigt blev det, men jag hoppades att "hacket" i vingen och det vita ut i spetsen kanske gör att man kan identifiera den ändå.
4 Sädesärleunge
Bilagor
Senast ändrad:
JonasFF
Aktiv medlem
Okej... Jag vet att det är en nötskrika, men vad äter han? ser ut som en bit av ett fågelägg?.
Den andra fågeln vet jag inte vad det är, men dem tittade blängt och skrek åt varandra.
Så min gissning är att nötskrikan åt x's fågelägg?
Den andra fågeln vet jag inte vad det är, men dem tittade blängt och skrek åt varandra.
Så min gissning är att nötskrikan åt x's fågelägg?
Bilagor