lekimpa
Aktiv medlem
Tack, snöskata har jag nog aldrig hört tror jagJapp. Kallas ibland för snöskata också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack, snöskata har jag nog aldrig hört tror jagJapp. Kallas ibland för snöskata också.
Är det någon som vet vad det här är för pippifågel som grabben och jag såg när vi promenerade in till byn?
Det är Sveriges minsta, till och med europas minsta. eller vilken är mindre?
Det är sånt som händer när man inte använder sökfunktionen. Det finns redan en 207 sidor lång tråd med namnet "Fågelidentifikation", pröva att lägga in dina bilder där så får du säkert svar.
Hej
Jag skulle vilja ha hjälp med identifiering av följand fåglar:
Du tror helt rätt.Kan någon identifiera dessa ...tror att det är stenskvätta och gärdsmyg, men vet inte säkert
/Göran
Kan någon identifiera dessa ...tror att det är stenskvätta och gärdsmyg, men vet inte säkert
/Göran
Kungsfågeln?
Var nere och gick på stan i Göteborg idag. Framför stadsmuseet och Tyska kyrkan såg jag ett par fåglar i kanalen som jag inte sett förut. Jag antar att det var en hane och en hona; hanen hade svart huvud och hals samt ett svart streck över ryggen, resten av kroppen var gräddvit. Honan var gråaktig men huvud och hals var mer rostbruna och hon hade lite av en punkarfrisyr i nacken, en lite spretig tofs. Näbben verkade betydligt smalare än de vanliga änderna som brukar simma runt i kanalerna.
Kan det ha varit en storskrake? Det är den enda jag kunde hitta i fågelboken som påminde om de fåglar jag såg men brukar de verkligen övervintra på västkusten?
Fotade den här i somras, vad kan det vara för fågel?
Var nere och gick på stan i Göteborg idag. Framför stadsmuseet och Tyska kyrkan såg jag ett par fåglar i kanalen som jag inte sett förut. Jag antar att det var en hane och en hona; hanen hade svart huvud och hals samt ett svart streck över ryggen, resten av kroppen var gräddvit. Honan var gråaktig men huvud och hals var mer rostbruna och hon hade lite av en punkarfrisyr i nacken, en lite spretig tofs. Näbben verkade betydligt smalare än de vanliga änderna som brukar simma runt i kanalerna.
Kan det ha varit en storskrake? Det är den enda jag kunde hitta i fågelboken som påminde om de fåglar jag såg men brukar de verkligen övervintra på västkusten?