Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
Svårt med trastar. Kan det här vara en dubbeltrast tro?
För övrigt en intressant tråd det här. Önskar bara att det oxå fanns en liknande som tar upp identifiering av insekter.
Tal- eller dubbeltrast...
Jag lägger nog en röst på dubbel, då jag får känslan av en trast modell större samt att hela kroppsundersidans grundfärg är ljus/vit, helt utan inslag av taltrastens beiga/gula grundfärg på bröstet.
/Oscar
Graylingman
Aktiv medlem
För övrigt en intressant tråd det här. Önskar bara att det oxå fanns en liknande som tar upp identifiering av insekter.
Det finns en
Bass-Freak
Medlem
Oj då! HUR kan jag ha missat den!?
Stort tack för svaren
Osquar
Aktiv medlem
Några vadare ifrån Falsterbo? Lite uppsvängd bäbb men inte så mycket. Kan någon hjälpa med en artbestämning?
Myrspovar
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Nu är jag mest lat men hittade denna i lite gamla bilder och har inte orkat ta fram boken. Har någon ett tips?
Ängspiplärka
/Oscar
ThomasC
Aktiv medlem
Den här ungen hittade jag övergiven på en väg i juni förra året. Vad kan det vara för art? Jag inser att det kanske inte var så himla smart att fota rakt framifrån om man vill göra en artbestämning...
Jag hade nog lagt en slant på grönfink..
Astacus
Aktiv medlem
Birdland
Aktiv medlem
Den är tämligen vanlig som övervintrare men inget man springer på dagligen. BirdlandIdag var jag ute på en långtur i skogen hemma i Värmland. Fick se en fågel jag aldrig sett förut. Jag har fått för mig att det är en Varfågel. Någon som kan bekräfta? Är det en vanlig fågel i de här trakterna?
Birdland
Aktiv medlem
och visst är det en varfågel!Den är tämligen vanlig som övervintrare men inget man springer på dagligen. Birdland