Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Warbird
Aktiv medlem
Re: Blåhök
Jag (med mina minimala kunskaper) hade för mig att kärrhökarna alltid har "hängande" klor, men det stämmer alltså inte?
Var det så "enkelt"?Tonyeagle skrev:
Det ser ut som en blå kärrhökshona.
Jag (med mina minimala kunskaper) hade för mig att kärrhökarna alltid har "hängande" klor, men det stämmer alltså inte?
Tonyeagle
Aktiv medlem
Nej
Nej det stämmer inte. Vad som däremot är typiskt är att de ofta patrullerar sitt område på låg höjd med v-ställda vingar som i den infällda bilden (vingarna uppfattas som ganska långa då de ej är så breda som t.ex en vråk- eller örnvinge). Den vita övergumpen är en artkaraktär (bland flera) hos den blå kärrhökshonan.
Nej det stämmer inte. Vad som däremot är typiskt är att de ofta patrullerar sitt område på låg höjd med v-ställda vingar som i den infällda bilden (vingarna uppfattas som ganska långa då de ej är så breda som t.ex en vråk- eller örnvinge). Den vita övergumpen är en artkaraktär (bland flera) hos den blå kärrhökshonan.
avslutad140924
Avslutat medlemskap
Alexandersson
Aktiv medlem
Till Jimmy. Det är en stjärtmes
Alexandersson
Aktiv medlem
Det finns 6K fåglar med lite svart kvar på näbb. Denna har tycker jag väldigt mycket svart kvar på näbb men en sent utvecklad 6K kan nog stämma! Sprid runt bilden då den är lärorik för åldersbestämning i fält (eller skall vi säga för icke-åldersbestämning!)
Alexandersson
Aktiv medlem
Kommer inte ge dig något definitivt åldersbesked men det kan säkert ett gäng andra här. Jag tycker det talar för en ett år äldre fågel. Det är 2.a vintern eller 3K nu då så har mest vitt basalt (längst in) på fjädrarna. Näbb som du säger ser väl bra ut för 2:a vinter och fjäderdräkten ser inte riktigt ut som ungfågeldräkten nedan med sina gula, slitna, dåliga fjädrar men är inte helt övertygad.
Graylingman
Aktiv medlem
Sätter en slant på sävsparv