Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Birdman
Aktiv medlem
Den första anden ser ut som en hybrid, skulle kanske kunna vara gräsand och snatterand, men det är svårt att urskilja.
De två nedersta ser mest ut som framavlade änder som brukar finnas i trädgårdar/parker/fågeldammar. Alltså inte något som finns vilt i naturen.
Sedan kommer en det som skrivet en hane svartvit flugsnappare och sångaren där under är ingen sångare i ordets rätta bemärkelse utan en ängspiplärka.
// Daniel
De två nedersta ser mest ut som framavlade änder som brukar finnas i trädgårdar/parker/fågeldammar. Alltså inte något som finns vilt i naturen.
Sedan kommer en det som skrivet en hane svartvit flugsnappare och sångaren där under är ingen sångare i ordets rätta bemärkelse utan en ängspiplärka.
// Daniel
Falkman
Aktiv medlem
Birdman skrev:
// Daniel
Tackar. Trodde inte piplärkorna var så små.
goran-bength
Aktiv medlem
Birdman skrev:
// Daniel
Är det så att någon person "äger" dessa änder och har placerat ut dom där över sommaren - eller har de rymt? Kan de flyga?
Martin F
Aktiv medlem
Grymt kul tråd för en som precis börjat intressera sig för fåglar
Har än så länge haft turen att ha sambon med som kunnat identifiera fåglar men jag återkommer med några "svårisar".
Fick hyfsat fina bilder på grönsångare imorse och "fångade" en trädkrypare häromdagen. Tyvärr fanns det igår kväll ingen möjlighet att fota den gräshoppsångare som satt och sjöng för full hals i skogen där vi bor. Kom ca 2-3 meter ifrån men hade ändå inte kunnat fota den pga mörker och växtlighet. Tufft läte i alla fall!
Har än så länge haft turen att ha sambon med som kunnat identifiera fåglar men jag återkommer med några "svårisar".
Fick hyfsat fina bilder på grönsångare imorse och "fångade" en trädkrypare häromdagen. Tyvärr fanns det igår kväll ingen möjlighet att fota den gräshoppsångare som satt och sjöng för full hals i skogen där vi bor. Kom ca 2-3 meter ifrån men hade ändå inte kunnat fota den pga mörker och växtlighet. Tufft läte i alla fall!
yens
Aktiv medlem
Har vi ytterligare en svartvit flugsnappare? Jag tyckte den var så väldigt grå och inte brun som jag uppfattat att honan är annars? Dessutom tycker jag det vita på vingarna saknas om man jämför med den som jag fick artbestämd för två sidor sedan, ser de så annorlunda ut, eller är det något annat jag lyckats knäppa... Kommer två bilder, en på fejset och en som visar sidan lite bättre
Bilagor
Martin F
Aktiv medlem
Går det att få till en identifiering med denna bild? Man ser ju mest undersidan. Bilden är mycket hårt beskuren (100% crop) då jag inte hade möjlighet att komma närmre just då. Har hört den flera gånger eftersom den har lite speciellt läte. Liten sak som jag hittar i skogen vid Vätterns strand där jag bor.
Bilagor
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Rödbena
/Oscar
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Osquar skrev:
Rödbena
/Oscar