Falumas
Aktiv medlem
Gök.....?
Mvh
Oscar
Har inte en gök spetsigare vingar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gök.....?
Mvh
Oscar
Skata skulle jag vilja utesluta. Har en bild där den sitter på en gatlykta också, men också med på tok för lite tele.
Kan bara bjuda på en bild med fågelperspektiv på molnen nu, så kommer en till fågelbild senare
Kan det vara en Tofsbivråk?
Bilden togs i närheten av Zürich vilket egentligen är utanför aftonfalkens normala habitat. Den ryttlade dessutom ovanför åkrar vilket mer tyder på smågnagare som byte.
Var ute och knallade lite idag, hade tänkt ta lite landskapsfoton, men så kom det en rovfågel och jag hade max 70mm så det blev inte så mycket. Den var stor som en glada och kunde hovra, den stannade ofta mitt i luften och flaxade rejält och höll sig stilla. Vad är det?
Kom tyvärr inte närmare än detta. Kortet togs i centraleuropa.
Jag skulle kunna tänka mig aftonfalk hane 1:a vinter men jag har inte sett någon bild på en sådan (har bara gamla versionen av fågelguiden kanske finns bild i den senare versionen?) Det skulle kunna stämma att den hunnit bli mörk i ansiktet men inte röd på underdelarna och mörkgrå på flankerna. Annars vet i tusan. Det här var svårt.