Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Tonyeagle
Aktiv medlem
Svanfot
Du menar inte svanens fot?
Vad kan det vara som flyger förbi svanen? Jag såg den aldrig när jag tog bilden förra sommaren i S:t Anna skärgård utan upptäckte den nu när jag tittade igenom lite gamla bilder . Tagen på långt avstånd och bilden är kraftigt beskuren.
alljoh
Aktiv medlem
Haha, jo med skammens rodnad måste jag nog erkänna att så är fallet.
gavia
Aktiv medlem
Säkert någon helt vanlig fågel, men lyckas inte riktigt identifiera den. Dålig bild.
var o när är bilden tagen?
peter
zosma
Aktiv medlem
var o när är bilden tagen?
peter
Bilden är tagen på Getterön naturum i Varberg. Tror det är en ung sädesärla. Hade svårt att hitta med färgerna, men såg sen en bild i fågelguiden appen och den liknar bilden på en ung sädesärla.
gavia
Aktiv medlem
Bilden är tagen på Getterön naturum i Varberg. Tror det är en ung sädesärla. Hade svårt att hitta med färgerna, men såg sen en bild i fågelguiden appen och den liknar bilden på en ung sädesärla.
visst det var min första tanke också. störde mig lite på att de dubbla vingbanden var så framträdande..
mvh peter
connyp
Medlem
Någon rymling?
En bekant till mig fick besök av dessa två udda individer den 24:e april på norra Öland. De var tämligen så oskygga. Antar att det är någon fasan från Asien. Det närmaste jag kommer är kalijfasan men det är nog något annat.
Mvh
Conny Petersson
En bekant till mig fick besök av dessa två udda individer den 24:e april på norra Öland. De var tämligen så oskygga. Antar att det är någon fasan från Asien. Det närmaste jag kommer är kalijfasan men det är nog något annat.
Mvh
Conny Petersson
Bilagor
jnd365
Medlem
Hej. Såg denna lilla gråvita fågel i Göteborg idag. Gula och svarta inslag i fjädrarna. Men vad är det?
En ung Steglits.
Oförbätterlig
Aktiv medlem
Bilder tagna på cypern denna vecka men blir inte riktigt klok vad det kan var för några, någon som något förslag!
Den övre är en cettisångare. Den undre är en talgoxe.
AFJ
Aktiv medlem
Ännu en ormvråk?
I ett par dagars tid har jag sett en rovfågel ute på landet på Ingarö. Det som var lite märkligt var att den flög ganska lågt över en vassrugge samtidigt som den attackerades av ett par tärnor. Kanske hade tärnorna sitt bo där och rovisen jagade ungar/ägg?? Alla rovisar brukar ju vara ormvråk men jag kände inte riktigt igen beteendet med lågflygning över vassruggen.
Hade bara 70-200 tillgängligt så bilderna blev inget vidare.
Någon som bekräfta att det är en ormvråk?
I ett par dagars tid har jag sett en rovfågel ute på landet på Ingarö. Det som var lite märkligt var att den flög ganska lågt över en vassrugge samtidigt som den attackerades av ett par tärnor. Kanske hade tärnorna sitt bo där och rovisen jagade ungar/ägg?? Alla rovisar brukar ju vara ormvråk men jag kände inte riktigt igen beteendet med lågflygning över vassruggen.
Bilagor
Bass-Freak
Medlem
Tycker mig se att det är en brun kärrhök
Tbirder
Aktiv medlem
Brun kärrhök, hona.
Mvh, Toni
Deerhunter_1
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Hej katten fångade denna men vad är det för fågel ?
Tornseglare