Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
holmbo
Aktiv medlem
Hittade denna and tillsammans med "vanliga" gräsänder. Verkar vara någon korsning av gräsand ???
Någon som har en ide?
Den är något större och kraftigare än gräsanden.
Tagen idag i Västmanland.
//Lars
Någon som har en ide?
//Lars
Bilagor
gavia
Aktiv medlem
Hittade denna and tillsammans med "vanliga" gräsänder. Verkar vara någon korsning av gräsand ???
Någon som har en ide?
//Lars
gräsand/tamand, mkt vanlig.
Med vänlig hälsning peter
holmbo
Aktiv medlem
gräsand/tamand, mkt vanlig.
Tack Peter!
//Lars
HaJa00
Ny medlem
Hej på er
Lyckas inte riktigt med denna, det närmaste jag kommer är en revhäger så jag slänger ut frågan till alla kunniga där ute. Bilderna tagna i Thailand för någon vecka sedan.
Jag kan samtidigt passa på och höra efter gällande förslag på en bra bok att komplettera "Fågelguiden" med, märker att den inte riktigt räcker till då man är utanför Europa.
Tack på förhand
//"Haja"
Lyckas inte riktigt med denna, det närmaste jag kommer är en revhäger så jag slänger ut frågan till alla kunniga där ute. Bilderna tagna i Thailand för någon vecka sedan.
Jag kan samtidigt passa på och höra efter gällande förslag på en bra bok att komplettera "Fågelguiden" med, märker att den inte riktigt räcker till då man är utanför Europa.
Tack på förhand
//"Haja"
Bilagor
ErlandH
Aktiv medlem
Vilken bok som är lämplig beror på vilken del av världen det gäller. Man hittar nog ganska olika arter i Thailand och Sydafrika, t ex.Jag kan samtidigt passa på och höra efter gällande förslag på en bra bok att komplettera "Fågelguiden" med, märker att den inte riktigt räcker till då man är utanför Europa.
HaJa00
Ny medlem
Vilken bok som är lämplig beror på vilken del av världen det gäller. Man hittar nog ganska olika arter i Thailand och Sydafrika, t ex.
Tack för ditt svar
Jo så är det väl givetvis, hade kanske snöat in mig lite... Det finns ju trots allt några världsdelar till och för mycket begärt att få serverat litteratur som täcker in allt, det får jag luska i själv. Stryker det och återgår till hägern...
gavia
Aktiv medlem
Hej på er
Tack på förhand
//"Haja"
Pacific Reef Heron (Egretta sacra) Korallhäger, stämmer bättre.
annars instämmer med tidigare talare, du måste veta var du ska eller vill läsa om. Australien eller kanada??
sen bestämmer du vilken fälthandbok du vill köpa.
HaJa00
Ny medlem
Pacific Reef Heron (Egretta sacra) Korallhäger, stämmer bättre.
Korallhäger alltså...
Tack Peter!
Orre
Avslutat medlemskap
Ser såklart att det är 2 talgoxar med i ena bilden men vad är det för andra fåglar?
Nötskrika och nötväcka.
//Benny
gavia
Aktiv medlem
Tog denna bild i Tanzania nyligen. Men vad är det för fågel?
Edit : Kan det vara en skuggstork?
Hammerkopf, bygger största boet i afrika.
gavia
Aktiv medlem
Hammerkopf, bygger största boet i afrika.
Skuggstork på svenska..men det namnet hittar man inte i fågelböckerna för området.
tj57
Aktiv medlem
Hej
Behöver hjälp med denna
Hök tror jag men vilken i så fall ?
Mvh
Ing-Marie
Jag skulle nog kollat in bilder på Duvhök eftersom den ser ganska stor ut.
Ren amatörs gissning från min sida.
// Thomas
Osquar
Aktiv medlem
Hej
Behöver hjälp med denna
Hök tror jag men vilken i så fall ?
Mvh
Ing-Marie
Det är en ung sparvhök. Brun och tvärvattrat bröst. Ung duvhök har längsgående streckning på undersidan.
/Oscar
Rime
Ny medlem
Det är en ung sparvhök. Brun och tvärvattrat bröst. Ung duvhök har längsgående streckning på undersidan.
/Oscar
Tack så mycket
Mvh
Ing-Marie