snakebunk
Aktiv medlem
Det är en 2K pilgrimsfalk. Undre stjärttäckarna är tvärvattrade på en ung pilgrimsfalk men längsstreckade på ung jaktfalk.
Mvh Toni
Ok, tack för hjälpen! (även Staffan)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en 2K pilgrimsfalk. Undre stjärttäckarna är tvärvattrade på en ung pilgrimsfalk men längsstreckade på ung jaktfalk.
Mvh Toni
Yepp!
/Oscar
Det ser ut som en ung rörhöna.Kan någon hjälpa mig med identifikation av denna fågel. Jag har själv ingen aning vad det är.
Tack på förhand!
Det ser ut som en ung rörhöna.
Kan någon hjälpa mig med identifikation av denna fågel. Jag har själv ingen aning vad det är.
Tack på förhand!
ALLTID, var o när!
rörhöna
Med vänlig hälsning peter
Råstasjön, Solna. 6e mars.
Hybrid eller??
Visa bilaga 137742
I söndags fann jag denna gås strax norr om Svarttorp/F
Gul näbb och orange fötter som en grågås men med vita kinder. Fick intrycket att den var större än en grågås, som det fanns ett tiotal runt omkring. Kan det möjligen vara en korsning av grågås och kanadagås? Jag har inte så stor kunskap om fåglar och vet inte om korsning dem emellan är möjlig.
Hälsar
Matchis, en nybörjare på fågelskådning
mkt vanlig gåshyrbrid mellan grågås och kandadagås.
Med vänlig hälsning peter berglin, Jönköping
Det är ju gott om änder i våra vattendrag just nu. Men denna hölls sig en bit bort från dom andra och har en liten annan täckning än vanliga änder. nån som vet nått om detta??
Kan det här vara en snösiska? Fotograferad i Pasvikdalen i Norge för några dagar sedan.
Mvh,
Andreas
Mycket god kandidat, men man vill gärna se över/under-gump för att vara säker.
//Benny
Hej!
Går det att se om denna är en röd eller brun?
Tagen utanför Ängelholm igår. C:a 20 glador svärmade runt på platsen...
/Mats