Tbirder
Aktiv medlem
Hej igen är detta en Bivråk eller en Ormvråk?
Tacksam för svar.
MH
Det är en adult ormvråk. Bivråken har glesare bandning under vingar och stjärt, längre stjärt och även en del andra proportionsskillnader, m.m.
Mvh Toni
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej igen är detta en Bivråk eller en Ormvråk?
Tacksam för svar.
MH
Jag antar att detta är någon snäppa men jag hittar ingen med svarta ben och den täckningen i Fågelguiden.
Hjälp mottages tacksamt!
Yttre Hebriderna, augusti.
Hej! Titta på juvenil kärrsnäppa i fågelguiden så hittar du den.
Mvh Toni
Vad är detta?
Mvh Anders
Trodde koltrasten var helsvarta , tackarDet är en Koltrast, tror det är hane 1:a vinter
Simon
Fotograferad på Öland i veckan.
Undrar, därför att den gick helt ensam och inte följde med flockarna, som svepte fram längs stranden och för att jag tycker, att ögonbrynsstrecket är för markerat.
Tack på förhand. Eva
KÄRRSNÄPPA!
fina bilder!
Med vänlig hälsning peter
Tack Peter!
Gissar, att versalerna betyder 'SOLKLAR KÄRRSNÄPPA'! Lätt som en plätt! När man vet. Jag vet inte utan gissar med hjälp av mina fågelböcker, så stort tack för din bekräftelse. Det känns som om jag är en bit på väg, trots allt....
Tack också för ditt omdöme om bilderna!
MVH
Eva
Jag är ny medlem på Fotosidan och även som fågelskådare och fotograf
Blir väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med nedanstående bild som är tagna strax norr om Huskvarna för c:a 2 veckor sidan. Kan det vara en juvenil fink av något slag.
Fanns vid åkerlandskap med buskage
Visa bilaga 136398
//Mats
Visa bilaga 136400
Ännu en bild.
Jag blev totalt lurad av den "ljusblå" färgen man kan skönja på ryggen och att det inte fanns några andra teckningar på ryggen
Tack för ditt svar
Mats
Visa bilaga 136400
Ännu en bild.
Jag blev totalt lurad av den "ljusblå" färgen man kan skönja på ryggen och att det inte fanns några andra teckningar på ryggen
Tack för ditt svar
Mats
Har du vitbalansen rätt inställd i kameran ?
//Benny
Fotade denna i Havsfjorden utanför Uddevalla idag, hittar den inte på fageln.se