Osquar
Aktiv medlem
Får inte ordning på denna som ensam dök upp vid fågelbordet idag. (Hammarö, Värmland)
är det en Vinterhämpling?
/ Jonas
Yepp!
/Oscar
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Får inte ordning på denna som ensam dök upp vid fågelbordet idag. (Hammarö, Värmland)
/ Jonas
Vad är detta?
/ Jonas
Ägretthäger?! (Indien)
Tack! Det verkar stämma bra.
Micke.
visst har ni rätt ang. stjärtmes. snösparvar brukar ej heller sitta i träd.
///Berglin
Åjo. Snösparvar sitter ofta i träd, eller iaf i fjällbjörkar.
Men, helst på marken.
//Benny
Vinterhämpling.
//Benny
tänkte nog mer på övervintringslokaler som jag nog borde skrivit. ska inte säga att det är så, men jag kan inte komma på något tillfälle så här på rak arm att jag sett dem sitta i träd eller buskar i södra svedala.
///Berglin
Kaja.
//Benny
Eftersom jag bor nära skogen skogen vanligtvis så har jag inte superkoll på trutarna när jag kom till västkusten, bland gråtrutarna så var det en individ som jag tyckte liknade mer en vittrut, men vill gärna få det kontrollerat av någon som är van med dessa, kan även gråtrutarna få en sån här näbb kanske? Bilden är tagen vid Sydkoster, norra västkusten utanför Strömstad. Mvh EdwinVisa bilaga 128828
En ung gråtrut, tyvärr... En ung vittrut har oxå en mörk näbbspets, men mer distinkt och tydligt 1/3 av näbbens längd (vittruten näbb är mao längre än gråtrutens). Vidare har en ung (1-2K) vittrut aldrig dessa mörka teckningar, spots, som gråtruten har. Vittruten är mer jämnt och fint tecknad i ljusbrunt.
/Oscar
Vilken hök är detta??
Ursäkta bildkvaliten (mobil)
/Niklas
Inte helt hundra men troligen en Sparhök..
Är detta en fiskgjuse? Dessa ska väl inte finnas här denna tid på året? Södra dalarna idag.