Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Trana?

Vi såg ett fint par med två ungar spatsera på åkern alldeles utanför vårt nya hus.
Häger har jag sett förut men de här verkade vara större. Det enda jag kommer på är Trana eller Stork, fast Storken är väl mer vit?
Ursäkta min låga kunskapsnivå men det hade varit kul att få reda på vad det var för något. :)

/edit
Oj vad små bilderna blev här... Jag kan beskära mer och ladda upp igen om det inte räcker.

/edit 2
Slängde upp en mer beskuren bild.
 

Bilagor

  • IMG_4428.jpg
    IMG_4428.jpg
    81.6 KB · Visningar: 179
  • IMG_4429.jpg
    IMG_4429.jpg
    83.6 KB · Visningar: 182
  • IMG_4430.jpg
    IMG_4430.jpg
    75 KB · Visningar: 176
Senast ändrad:
Vi såg ett fint par med två ungar spatsera på åkern alldeles utanför vårt nya hus.
Häger har jag sett förut men de här verkade vara större. Det enda jag kommer på är Trana eller Stork, fast Storken är väl mer vit?
Ursäkta min låga kunskapsnivå men det hade varit kul att få reda på vad det var för något. :)

/edit
Oj vad små bilderna blev här... Jag kan beskära mer och ladda upp igen om det inte räcker.

/edit 2
Slängde upp en mer beskuren bild.

Trana.

//Benny
 
Juvenil nå´t eller ?

Jag hittar inte denna i böckerna, kanske en juvenil någonting, när det nu i dessa tider flyger omkring så många juveniler ?
 

Bilagor

  • 120805 80 e.jpg
    120805 80 e.jpg
    60.4 KB · Visningar: 396
  • 120805 83 e.jpg
    120805 83 e.jpg
    66 KB · Visningar: 391
Ärtsångare

Jag förstår nu att det nog är Ärtsångare. Förbryllande att den visar sig nu samtidigt och tillsammans med adulta och juvenila Lövsångare, eller annan sångare som kan förväxlas med Lövsångare, det får utredas sedan. Jag lägger in bilder senare och på Svalan.
 
Jag förstår nu att det nog är Ärtsångare. Förbryllande att den visar sig nu samtidigt och tillsammans med adulta och juvenila Lövsångare, eller annan sångare som kan förväxlas med Lövsångare, det får utredas sedan. Jag lägger in bilder senare och på Svalan.

japp ärta it is

///berglin
 
Var ute vid gasklockan i Göteborg och fick ett kort på den här fågeln, eftersom jag är dålig på fåglar ( men gillar att fota dom) så vill jag gärna veta vad det är
 

Bilagor

  • IMG_6340.jpg
    IMG_6340.jpg
    32.8 KB · Visningar: 361
Några frågetecken från denna morgon på Aurriv på södra Gotland.
Den första är jag rätt säker på att det är en kustpipare. Kan den andra också vara en sådan modell yngre? Och rovfågeln. Tyckte den såg ovanligt mörk ut. Bilden kunde ju vara bättre men kan någon säga vad det är?

//Lars
 

Bilagor

  • _IGP0869.jpg
    _IGP0869.jpg
    28.8 KB · Visningar: 311
  • _IGP0880.jpg
    _IGP0880.jpg
    58.4 KB · Visningar: 314
  • _IGP0897.jpg
    _IGP0897.jpg
    48 KB · Visningar: 301
Silvertärna? Tänker mest på det gråa bröstet, de korta (?) fötterna.. Har inte alls mycket erfarenhet av silvertärna/fisktärna, Därför jag ställer frågan. Skriv gärna hur ni ser skillnad på dessa två. ;)ööö.jpg
/Edwin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.