Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Vilken snäppa har fastnat på mina bilder? Tänkte först sandlöpare men tycker näbben är för lång. Sågs idag på Aurriv på södra Gotland.

//Lars

Bilagor

• _IGP0440.jpg
    _IGP0440.jpg
    24.4 KB · Visningar: 194
  • _IGP0441.jpg
    _IGP0441.jpg
    32.8 KB · Visningar: 195
Tack Benny! Tyckte den hade alldeles för korta ben för att vara grönbena. Missbedömde nog vattendjupet. Roskarlen var min andra gissning på den min "tofsvipa".

//Lars

Tack Benny! Tyckte den hade alldeles för korta ben för att vara grönbena. Missbedömde nog vattendjupet. Roskarlen var min andra gissning på den min "tofsvipa".

//Lars

Grönbenan avslöjas av många och stora prickar på ryggen och "normal" näbblängd. Roskarl är enda med "halsband".

//Benny

Dessa sångare...

Behöver hjälp med denna, de flesta brukar ju vara sävsångare, men tyckte inte lätet stämde. Är det en sävsångare igen ?

IMG_7787.jpg

/Fredric

Rovfågel-ID

Först tyckte jag inte denna var så stor, men i samma träd satt en glada och den blev "mindre" vid jämförelse.

Bilagor

• IMG_7997web.jpg
    IMG_7997web.jpg
    14.7 KB · Visningar: 335
Jag hittade en bild i arkivet på en fågel jag inte känner till. Den är fotograferad i Kashmir – Indien. Känner någon till denna?

Bilagor

• IMGP4820.jpg
    IMGP4820.jpg
    32.8 KB · Visningar: 269
Vilka är de här mästerflygarna som idag visade oss i våra aluminiumburkar, hur det ska gå till?

Bilagor

• image001.jpg
    image001.jpg
    53.6 KB · Visningar: 256
  • image002.jpg
    image002.jpg
    48.1 KB · Visningar: 245
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar