Annons

Fågelidentifikation

Vilken snäppa har fastnat på mina bilder? Tänkte först sandlöpare men tycker näbben är för lång. Sågs idag på Aurriv på södra Gotland.

//Lars

Bilagor

• _IGP0440.jpg
    _IGP0440.jpg
    24.4 KB · Visningar: 194
  • _IGP0441.jpg
    _IGP0441.jpg
    32.8 KB · Visningar: 195
Tack Benny! Tyckte den hade alldeles för korta ben för att vara grönbena. Missbedömde nog vattendjupet. Roskarlen var min andra gissning på den min "tofsvipa".

//Lars

Tack Benny! Tyckte den hade alldeles för korta ben för att vara grönbena. Missbedömde nog vattendjupet. Roskarlen var min andra gissning på den min "tofsvipa".

//Lars

Grönbenan avslöjas av många och stora prickar på ryggen och "normal" näbblängd. Roskarl är enda med "halsband".

//Benny

Dessa sångare...

Behöver hjälp med denna, de flesta brukar ju vara sävsångare, men tyckte inte lätet stämde. Är det en sävsångare igen ?

IMG_7787.jpg

/Fredric

Rovfågel-ID

Först tyckte jag inte denna var så stor, men i samma träd satt en glada och den blev "mindre" vid jämförelse.

Bilagor

• IMG_7997web.jpg
    IMG_7997web.jpg
    14.7 KB · Visningar: 335
Jag hittade en bild i arkivet på en fågel jag inte känner till. Den är fotograferad i Kashmir – Indien. Känner någon till denna?

Bilagor

• IMGP4820.jpg
    IMGP4820.jpg
    32.8 KB · Visningar: 269
Vilka är de här mästerflygarna som idag visade oss i våra aluminiumburkar, hur det ska gå till?

Bilagor

• image001.jpg
    image001.jpg
    53.6 KB · Visningar: 256
  • image002.jpg
    image002.jpg
    48.1 KB · Visningar: 245
ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto