ANNONS
Annons

Fågelidentifikation

Nu behöver jag hjälp igen, tog dessa för en timme sedan.
Småsnäppa? Kärrsnäppa?

Bilagor

• vadare.jpg
    vadare.jpg
    32.5 KB · Visningar: 336
Benen var gul/grön-aktiga och ganska ljusa. Ni verkar ju dock tämligen överens även utan ytterligare en bild. Stort tack bägge två!

Hej!

Någon som kan hjälpa mig med denna fågel?
Jag väntar fortfarande på "Fågelguiden".

// Tobbe

Bilagor

• vad.jpg
    vad.jpg
    96.2 KB · Visningar: 427
Visste inte om detta var mosnäppa eller drillsnäppa men lätet stämmer väldigt bra med drillsnäppa. Första gången jag lyckats plåta den fast jag hört den i 30 år. Både i Gröndal och mittemot Ekerö i Mälaren.

Bilagor

• dd.jpg
    dd.jpg
    30.4 KB · Visningar: 393
idiom skrev:
Visste inte om detta var mosnäppa eller drillsnäppa men lätet stämmer väldigt bra med drillsnäppa. Första gången jag lyckats plåta den fast jag hört den i 30 år. Både i Gröndal och mittemot Ekerö i Mälaren.

Drillsnäppa stämmer alldeles utmärkt.

Re: Stenskvätta

Tonyeagle skrev:
Stenskvätta

Tack för ditt svar Tony!
Jag var först inne på stenskvätta men när jag tittade i min fågelbok "Svenska fåglar" så tyckte jag inte att det stämde med färgerna (bild på hane). När man nu läser mer ingående så stämmer det bättre. Förmodligen en hona, eller?
// Tobbe

Japp

Det är en ungfågel i sin första vinterdräkt - en hona. Tidigare på sommaren ser ungfåglarna annorlunda ut men nu har de flesta fått sin första vinterdräkt.

Kan detta vara en brun? Har bara sett ormvråk vid denna sjö tidigare.

/Håkan

Bilagor

• bird.jpg
    bird.jpg
    50.4 KB · Visningar: 321
De två första är brun kärrhök och kärrsnäppa som du säger, den redje blir jag inte klok på. Ung skrattmås? Har du fler bilder på den?

edit: hmm nu var det helt plötslitg en annan bild där, det ser ut som en knipa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar