starhill
Aktiv medlem
Man ser samma effekt på handpennorna.
Ahaaa! Såklart!
Tusen tack!
/M*
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man ser samma effekt på handpennorna.
Den här är säkert busenkel, men jag hittar den inte...
Morups Tånge häromdagen.
/M*
Det är en knipa.
/Friberg
Med tanke på tidigare kommentarer om sångare och svårigheterna att artbestämma sådana riskerar man väl halshuggning med denna... Jag tar risken! Fotad vid havet mellan Halmstad och Tylösand i måndags.
Nån som vet...?
/M*
Inte jättelätt att se men jag skulle säga lövsångare och juvenil rödhake. Vadaren är mycket riktigt en grönbena.hej hej, nån som kan svara på #8058, tror den försvann i alla inlägg, vadaren gissar jag på grönbena.
/Anna =)
Inte jättelätt att se men jag skulle säga lövsångare och juvenil rödhake. Vadaren är mycket riktigt en grönbena.
Mvh/ Ola
Hej Anna!Tack för väldigt snabbt svar =) Går det även att säga om det är en medelhavstrut här? #8028
Hej Anna!
Trutar är jobbigt och jag vill inte hävda att jag absolut har rätt men jag tror det. ;-)
Den första ser ut som en fjolårsunge gråtrut och de andra silltrut.
Mvh/ Ola
Hur ser man skillnad på dem? eller rättare sagt vad är det som saknas som borde funnits så kan jag kolla resten av trutbilderna och se om nån annan är intressant =)
Hur ser man skillnad på dem? eller rättare sagt vad är det som saknas som borde funnits så kan jag kolla resten av trutbilderna och se om nån annan är intressant =)
Är detta en gravand? Sågs vid Morups tånge tidigare i veckan.
/M*
jepp, det är en gravand.
Jag vet vad dessa bilder föreställer: men bilderna är motsägelsefulla och inte helt lätta att tyda. För skojs skull tänkte jag höra vad ni andra skulle bestämt denna rackare till. Bilden är tagen i Kårsavagge och fågeln cirkulerade över en topp på ca 1500 m höjd. Gissa/arta på=)
För att du ska kunna förstå vilka olika saker man kan titta på behöver du läsa på så du vet vad alla fjädrar heter. Det rör sig om flera karaktärer som ska stämma och många av dessa är små skillnader på delar av vissa fjädrar men också kroppsbyggnad. Gamla fåglar brukar vara lättare än yngre. Där räcker t.ex. det oftast med att kolla ben-, näbb- och huvudform/färg, samt utbredningen av det svarta och vita på några av handpennorna. De olika trutar som alla benämndes gråtrut tidigare är riktigt svåra och de flesta (kanske 95%) som utan svårighet känner igen alla norra Europas övriga fåglar kan inte detta heller med trutarna. Kunskapen om dessa trutar är ganska ny och för bara 10 år sedan var det inte många i landets som kunde särskilja trutarna.
Jag vet vad dessa bilder föreställer: men bilderna är motsägelsefulla och inte helt lätta att tyda. För skojs skull tänkte jag höra vad ni andra skulle bestämt denna rackare till. Bilden är tagen i Kårsavagge och fågeln cirkulerade över en topp på ca 1500 m höjd. Gissa/arta på=)