Rind
Aktiv medlem
Nepp, inte speciellt sällsynt, men ändå en taltrast.
// Daniel
Tack. Där lärde jag mig en fågelart till ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nepp, inte speciellt sällsynt, men ändå en taltrast.
// Daniel
Hejsan! Hoppas någon kan hjälpa mig identifiera den här fågeln trots kass bildkvalité. Fotades utanför Uppsala. Kan det vara en fiskgjuse?
Hittade denna lilla fågel på en promenad i stockholm. Inte den bästa av bilder men jag är så nyfiken på vad det kan vara för sort...
Hoppas någon här kan hjälpa mig!
//Ulrika
Tycker det se ut som en Törnskata .
Hittade denna lilla fågel på en promenad i stockholm. Inte den bästa av bilder men jag är så nyfiken på vad det kan vara för sort...
//Ulrika
Det ser ut som en rödstjärt, absolut ingen törnskata.
Säker? Jag tycker huvudet ser väldigt gråaktigt ut med tydlig gräns till en brunaktig rygg. Även kroppshållningen känns för "bullig" för rödrumpa...
Säker? Jag tycker huvudet ser väldigt gråaktigt ut med tydlig gräns till en brunaktig rygg. Även kroppshållningen känns för "bullig" för rödrumpa...
//Ulrika
Nån som vill bekräfta/dementera om det är en silvertärna?
http://suddmesar.blogspot.com/2011/07/silvertarna-torhamns-udde-110722.html
Sen får man gärna kika på anden(?) i inlägg #7860.
En till... fågel 2, inte samma fågel som ovan och igen förklara gärna kännetecken man ska titta efter.
Hej!
Jag gissar på Gluttsnäppa, Grönbena och Lövsångare för följande bilder. Stämmer det?
Mvh,
Andreas
Ser ut att stämma fint det.Hej!
Jag gissar på Gluttsnäppa, Grönbena och Lövsångare för följande bilder. Stämmer det?
Mvh,
Andreas