Anders Winzell
Aktiv medlem
På A svarar jag: Ja, det ser det ut att vara. På B svarar jag också ja.
Mvh/ Ola
Tackar så mycket
Då passar jag på och frågar:
Visst har jag äntligen lyckats urskilja en Talltita?
Tack på förhand
Mvh Anders
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På A svarar jag: Ja, det ser det ut att vara. På B svarar jag också ja.
Mvh/ Ola
Tackar så mycket
Då passar jag på och frågar:
Visst har jag äntligen lyckats urskilja en Talltita?
Tack på förhand
Mvh Anders
Ja, utifrån denna bild så ser det ut att kunna vara en talltita....
/Oscar
och vad är då detta för fåglar?
skarven är helt svart, men orange vid näbben.
och vad är då detta för fåglar?
skarven är helt svart, men orange vid näbben.
Tack för snabba svar som alltid!
här kommer några till,
1. ljungpipare?
2,3. ?
4.gulspräklig men rostbrun i pannan...
5. någon lärka?
Njaaa, inte direkt utrotningshotad men den betraktas inte som direkt vanlig längre.
/Oscar
Tack!
kustpipare stämmer nog, såg den svarta fläcken i armhålan på en annan bild tagen efter den jag lade in.
här kommer en sista omgång fåglar:
har lite svårt för att urskilja rovfåglarna, framförallt då bilderna är väldigt suddiga, hoppas att någon kan hjälpa mig med några av dem iaf
Jag tror det här är en ung svartvit flugsnappare - en dito hona fanns i närheten. Den är fotad vid Orsasjön den 31/5 i år. Har dom fått så stora ungar så tidigt?
Nix. Dom har knappast hunnit lägga ägg i slutet av maj eller i alla fall precis gjort det. Det är en adult eller möjligen en 2K-hona (född i fjol) du har plåtat.
/Oscar
Hittade den här i gömmorna, fotad i augusti förra året på Gotland. Jag tycker inte näbben stämmer med en vråk, tycker jag rätt?
Ormvråk. Näbben är alldeles för klen för att vara en örn. Hela fågeln är för klen/liten för en örn.
/Oscar
Hittade den här i gömmorna, fotad i augusti förra året på Gotland. Jag tycker inte näbben stämmer med en vråk, tycker jag rätt?