Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
Hej!
Vad har jag fångat på bild här?
Två olika fåglar, men vilka?
//C
Ormvråk och tornfalk
/Oscar
Auberg
Aktiv medlem
Hur utesluter du att det inte är en fjällvråk (vilket jag snarare lutar åt med tanke på stjärt- och vingteckning)?Ormvråk och tornfalk
/Oscar
Mvh/ Ola
Osquar
Aktiv medlem
Hur utesluter du att det inte är en fjällvråk (vilket jag snarare lutar åt med tanke på stjärt- och vingteckning)?
Mvh/ Ola
Mittåt... Visst är det en fjälla! Var lite för snabb här, får skylla på min exceptionellt vällagrade och välsmakande rom.... ;-)
/Oscar
psykbryt
Aktiv medlem
Mittåt... Visst är det en fjälla! Var lite för snabb här, får skylla på min exceptionellt vällagrade och välsmakande rom.... ;-)
/Oscar
Aj aj, snart ser du kanske fyllekajor också...Själv dricker jag kapten i cola. Gott? Nej.
MixPix
Aktiv medlem
Lövsångare?
Nån som vill bekräfta o räta ut mitt frågetecken?
http://suddmesar.blogspot.com/2010/10/lovsangare-malmo-101030.html
barablank
Aktiv medlem
Aj aj, snart ser du kanske fyllekajor också...Själv dricker jag kapten i cola. Gott? Nej.
Tack så mycket båda två!
/Christer
Osquar
Aktiv medlem
Den gamle Morgan? Han e passé.... Ett annat förslag är 1919, men för jösse namn utan cola!!!!!
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Utifrån bilderna att dömma så känns lövsångare bra...
/Oscar
Auberg
Aktiv medlem
Oj, oj! Ja med en sådan ursäkt så. ;-)Mittåt... Visst är det en fjälla! Var lite för snabb här, får skylla på min exceptionellt vällagrade och välsmakande rom.... ;-)
/Oscar
yens
Aktiv medlem
glad indier?
Jag är i INDIEN (jag skriker så ingen ska tro att det är i sverige...) och hittade den här fågeln igår, jag gissar att det är en svartvingad glada, det som fick mig att tveka är att den kändes större än den ska vara enligt det jag läst.
Tyvärr väldigt dåligt på fågelfronten dit jag lyckats ta mig, det är inte lätt att ta sig fram i det här landet när man inte kan språket...
Jag är i INDIEN (jag skriker så ingen ska tro att det är i sverige...) och hittade den här fågeln igår, jag gissar att det är en svartvingad glada, det som fick mig att tveka är att den kändes större än den ska vara enligt det jag läst.
Tyvärr väldigt dåligt på fågelfronten dit jag lyckats ta mig, det är inte lätt att ta sig fram i det här landet när man inte kan språket...
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Rätt gissat!
En mycket läcker art, en sort blandning mellan rovfågel, uggla och mås...
/Oscar
yens
Aktiv medlem
Rätt gissat!
En mycket läcker art, en sort blandning mellan rovfågel, uggla och mås...
/Oscar
Jag förstår vad du menar, för först var jag övertygad om att det var en rovfågel, sedan började jag fundera på mås... Uggla hann jag aldrig till...
Osquar
Aktiv medlem
vad för stork, tagen nere i SA
Saddlebilled Stork, storkarnas numero una! Så brutalt snygg och stor!
/Oscar
macrobild
Avslutat medlemskap
Tack för svaret. Är den utrotningshotad?
sitter på tåget från Lund och skall till Arlanda för att flyga ut i kväll, håller på att redigera lite bilder från förra året och hittar inte mina anteckningar, som jag minns så fanns det inte så många häckande par som tidigare, stämmert det?
sitter på tåget från Lund och skall till Arlanda för att flyga ut i kväll, håller på att redigera lite bilder från förra året och hittar inte mina anteckningar, som jag minns så fanns det inte så många häckande par som tidigare, stämmert det?
Osquar
Aktiv medlem
Tack för svaret. Är den utrotningshotad?
Njaaa, inte direkt utrotningshotad men den betraktas inte som direkt vanlig längre.
/Oscar
Anders Winzell
Aktiv medlem
MixPix
Aktiv medlem
Utifrån bilderna att dömma så känns lövsångare bra...
/Oscar
Tackar!
Auberg
Aktiv medlem
På A svarar jag: Ja, det ser det ut att vara. På B svarar jag också ja.Hej
Ber om ursäkt för den hemska bilden men kan det vara en Bläsandhona? Fotad på Södertörn idag.
Sedan undrar jag (tyvärr ingen bild ens) om Rörhöna finns i juvenil dräkt så här sent på året?
Tack på förhand
Mvh Anders
Mvh/ Ola