Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Estelle - Kungahusets Bilder
- Trådstartare light
- Start datum
fotograf-magnus-stalberg
Aktiv medlem
Kungahuset har släppt bilder på allas vår Estelle. Se här.
Men kära nån, fanns det då ingen fotokunnig på hela kungahuset som kunde upplysa om att vitbalansen behövde ändras på två av de tre bilderna?
Kungafamiljen är ultramodern. De väljer att göra det själv istället för att anlita någon som kan. Så ser framtiden ut. Allt finns men det mesta är dåligt utfört.
iBoat
Aktiv medlem
Kungafamiljen är ultramodern. De väljer att göra det själv istället för att anlita någon som kan. Så ser framtiden ut. Allt finns men det mesta är dåligt utfört.
Många yrkesfotografers unkna vardag. "vi gör det själv nuförtiden"
nikitin
Aktiv medlem
Det finns fotografer i kungahuset...
Eller så kan det vara så enkelt att de nyblivna föräldrarna inte vill släppa in en massa folk än så länge.Många yrkesfotografers unkna vardag. "vi gör det själv nuförtiden"
De kommer att träffa en herrans massa "yrkesfotografer" senare.
Som inbiten republikan tycker jag det är alldeles utmärkt i det här fallet. Mina skattepengar ska inte finansiera någon familjs barnbilderKungafamiljen är ultramodern. De väljer att göra det själv istället för att anlita någon som kan. Så ser framtiden ut. Allt finns men det mesta är dåligt utfört.
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Det är definitivt kungen som tagit fram sin Nikon Coolpix!
Bättre att han tar fran en Coolpix än sin Coolpi......
light
Aktiv medlem
Enligt Expressen var det Daniel och Carl Philip som fick ansvaret att ta de första bilderna. Och tidningen skriver: "prins Daniel och prins Carl Philip, som båda är mycket fotointresserade."
Och ingen av dessa "mycket fotointresserade" herrar hade alltså förmåga att behandla bilderna enligt redigeringens ABC.
Man tycker ju att kungahuset borde ha skött detta med större professionalitet. Detta är bilder som nu kablas ut till världen.
Om kungahuset - som ju existerar för att göra reklam för Sverige - hade skött detta ordentligt och med omdöme, hade man inhyrt en professionell fotograf som hade tagit proffsiga bilder med monarkistiskt glans och skimmer.
Och ingen av dessa "mycket fotointresserade" herrar hade alltså förmåga att behandla bilderna enligt redigeringens ABC.
Man tycker ju att kungahuset borde ha skött detta med större professionalitet. Detta är bilder som nu kablas ut till världen.
Om kungahuset - som ju existerar för att göra reklam för Sverige - hade skött detta ordentligt och med omdöme, hade man inhyrt en professionell fotograf som hade tagit proffsiga bilder med monarkistiskt glans och skimmer.
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Som inbiten republikan tycker jag det är alldeles utmärkt i det här fallet. Mina skattepengar ska inte finansiera någon familjs barnbilder
Som om det bara vore den lilla marginella utgiften för barnbilder som de i så fall outsourcar till dig!
light
Aktiv medlem
Den risiga Facebook-bilden på dem alla när de skulle hem från BB ingår också.
Ja, den är ju rena katastrofen.
Tänk, här har kungahuset alla möjligheter i världen att göra något elegant och storslaget som är värdigt ett kungahus, och så beter man sig så här simpelt.
Jag kan ta jobbet och fakturera fett! Ni betalarSom om det bara vore den lilla marginella utgiften för barnbilder som de i så fall outsourcar till dig!
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Jag kan ta jobbet och fakturera fett! Ni betalar
Det finns säkert många som är beredda att betala för att få ta bilderna, för att sedan sälja dessa vidare till media.
Kungahuset behöver knappast betala en fotograf, om det inte rör helt privata bilder.
Petter ...
Anlitar kungahuset en fotograf är det med största sannolikhet omgärdat med en rad restriktioner.Det finns säkert många som är beredda att betala för att få ta bilderna, för att sedan sälja dessa vidare till media.
Kungahuset behöver knappast betala en fotograf, om det inte rör helt privata bilder.
Petter ...
light
Aktiv medlem
Om man lägger bort alla titlar och annat är det bara en ny liten familj och de får lägga ut vad de vill, även bilder med "fel vitbalans".
Tyvärr kan man inte lägga bort alla titlar. Det är ju titlarna som är själva poängen här. Det är en kronprinsessa, en prins och en prinsessa som det hela handlar om. Tycka vad man vill om det, men så är det, och då ska världen för sjutton kunna förvänta sig bilder som höjer sig vida över en standard som är att beteckna som amatörmässiga facebook bilder.