petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Jag tror inte att världen i stort bryr sig om vitbalansen i några bebisbilder.
Inte min del av världen i alla fall
Petter ...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr kan man inte lägga bort alla titlar. Det är ju titlarna som är själva poängen här. Det är en kronprinsessa, en prins och en prinsessa som det hela handlar om. Tycka vad man vill om det, men så är det, och då ska världen för sjutton kunna förvänta sig bilder som höjer sig vida över en standard som är att beteckna som amatörmässiga facebook bilder.
Det är i alla fall en ny liten familj -trots titlar - och inom hemmets väggar tror jag inte det är annorlunda för den här familjen, tösens bajs luktar lika som alla andras och de blir väckta flera gånger om natten precis som alla andra. Om de vill lägga ut egna bilder på den lilla så är det helt upp till dem. Det hade säkert varit några som retat sig på om det dök upp studiobilder av proffs, typ "varför ska vi skattebetalare betala för detta". Det har det redan gjort i den här tråden.
Men snälla nån då vad ni gnäller. Vem bryr sig om vitbalans när dessa bilder säljs för hur mycket pengar som helst. Nej, vi satsar på att rekrytera Kungen, Daniel och C-P till FS istället. Så kanske de lär sig nåt från alla våra givande trådar.....Jag säger Grattis till den lilla prinsessan!
Kungahuset har släppt bilder på allas vår Estelle. Se här.
Men kära nån, fanns det då ingen fotokunnig på hela kungahuset som kunde upplysa om att vitbalansen behövde ändras på två av de tre bilderna?
Eller, som sagt, att de iallafall de första dagarna efter födseln vill vara ifred.I så fall kan man konstatera att intresset och kunskaperna i familjen tydligen inte är så stort som man kunnat tro.
Eller, som sagt, att de iallafall de första dagarna efter födseln vill vara ifred.
Det är ju inte så förvånandeman kan konstatera att deras kompetens inte riktigt motsvarar intresset.
Vad jag menar är att både kungen och Carl Philip är ju erkänt fotointresserade. Man kan väl utgå ifrån att om familjen tagit bilderna själva så är det sannolikt att någon av dem hållit i kameran och i så fall tycker jag man kan konstatera att deras kompetens inte riktigt motsvarar intresset.
* Bildstorleken talar för t ex D100/D70/D50/D40 som den stämmer in på pixeln för. Inte det senaste som kommit från kameraingenjörerna i Japan direkt. Objektivet är enligt kvarvarande EXIF ett vanligt ljussvagt 18-55.
Det är ju inte så förvånande
Sedan kan man ju fråga sig vad det spelar för roll hur fräsiga bilderna är... Vem bryr sig? Det lär säkert dyka upp mer professionella bilder i sinom tid.
Personligen bryr jag mig inte. Alla spädbarn är lika fula - utom ens egna!
Antagligen har dom tagit fler bilder med en nyare systemare,
för eget bruk.
Enda förklaringen till iso missbruket måste vara folklighet...
Inte ens ett apanage?Men varför inte fokusera mer på mostern som inte var där (Madeleine). Hon har ju tydligen uttalat att Sverige inte har något som ger henne nåt.