fotobollfoto
Aktiv medlem
Man kanske kan få en påse bullar för denSälja en 400D är meningslöst. Den har inget värde längre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man kanske kan få en påse bullar för denSälja en 400D är meningslöst. Den har inget värde längre.
77D saknar mikrojustering av autofokus. Välj då hellre 80D.Tack för alla inputs!
Jag har börjat titta lite på EOS 77D, varför vet jag inte men tyckte det var en bra prisbild och en ganska bra kliv i funktioner mm om man jämför med 400D. Det finns säkert de som är mycket bättre men som sagt, jag gillade skärmen. Sen resterande typ WIFI och BT mm.
77D saknar mikrojustering av autofokus. Välj då hellre 80D.
Vore dock tråkigt att falla på mållinjen om kombinationen av objektiv och kamera inte fokuserar som det ska. Då kan det vara skönt att kunna mikrojustera autofokusen.Tack för input.
Lite annan prisbild dock... men man kan nog göra klipp här med
Håller med, jag fick sluta använda min 60D, när jag skaffade 100-400/L mk 2 objektiv så visade det sig att 60D bakfokuserar, inget man märkte till vardags, men med "litet" skärpedjup blev det väldigt tydligt.77D saknar mikrojustering av autofokus. Välj då hellre 80D.
Vore dock tråkigt att falla på mållinjen om kombinationen av objektiv och kamera inte fokuserar som det ska. Då kan det vara skönt att kunna mikrojustera autofokusen.
Om jag har förstått det rätt så har 77D ett felaktigt namn om man ska följa Canons namngivningsstandard enligt principen ju lägre nummer desto finare kamera. Den hamnar, tror jag, snarare nånstans mellan 700D och 850D än strax under 80D, så 80D är ett ganska stort kliv uppåt från 77D, och därmed även en prismässig skillnad. Men 80D har ju efterföljaren 90D så det är tänkbart att det finns en fördelaktig begagnatmarknad eller att någon återförsäljare vill göra sig av med ett nytt exemplar till reducerat pris. Jag har faktiskt sett en ny 80D för strax under 8000Kr på MediaMarkt, men jag tror det gällde ett demoexemplar.77D saknar mikrojustering av autofokus. Välj då hellre 80D.