evalisen skrev:
De va inte svar på min fråga, men ok.
Jag har läst flera ggr. Och jag tolkar de som du tror att andra är inställsamma och ljuger under bilder.
Menar du inte så, så är de ju bra om du skriver lite mer tydligt...
Jag menar något sarkastiskt att det är det som vissa i den här tråden uppmanar till. Ungefär som en politiker som vill undanhålla sanningen för folket om den är för obehaglig eller svårbegriplig.
Att vara artig kan innebära att man måste undanhålla vissa delar av sanningen, och det vill inte jag.
cw-op skrev:
Svar ja där Martin! Självklart! Nu ska du lyssna på en gammal farbror; Det här kategoriserandet av människor efter titlar kompetens eller whatever är bara barnsligt. Lika larvigt som det är när folk fjäskar och är underdåniga mot kändisar framgångsrika personer inom samhälle/näringsliv eller andra bigshots lika fjantigt blir det när man ska grilla proffsen på fotosidan. Det låter väldig mycket "sågande hård kritik" härinne för sågandets skull tycker jag o jag är inte ensam verkar det som? Vilka är du o några till att agera Gud Fader själv här på fotosidan?
Jag håller med dig! Och jag tror att både du och vissa andra tolkar mitt snack om "sågningar" på fel sätt. Du får gärna gå in och läsa mina kommentarer. Jag tror inte att du hittar några som är exeptionellt elaka. Möjligen lite vresiga, men bara om fotografen tagit på sig en lite för hög hatt så att säga. Inget allvarligt. Såsom i min kommentar senast om din bild. Den var väl inte så farlig? Det är sådant kommenterande jag tycker är rättfärdigat, och det var väl en sågning kan man säga.
Det där är en mognadsfråga och bara för att nån är bra på att ta bilder eller kanske driva ett företag betyder det inte att den personen inte har känslor precis som du eller vilken människa som helst?
Jodå, precis som jag har det fast ni inte verkar tro det;-) Men så länge man håller sig till sin ärliga åsikt så tycker jag fortfarande att det är okej att skriva sånt som kanske lämnar ett litet sår. Det kan vara nyttigt, men man får förstås försöka avgöra vad det är för en filur som tagit bilden först.
Kom igen nu Martin! Du e ju ingen liten fjunis det här kan väl inte komma som nån nyhet för dig? Du har väl funderat över tingens tillstånd? Att fota e en sak och det intresset har fört oss samman här på siten men att man är besjälad av att ta bra bilder får väl inte ta över allt annat man har lärt (bör ha lärt?) sig i livet?
Man behandlar folk med respekt och är hygglig, först om man blir illa behandlad och taskigt bemött tar man fram hårdhandskarna. Du är inte ensam, den där otrevliga mentaliteten verkar genomsyra fotosidan o resten av samhället oxo i viss mån. Man kanske skulle kunna skylla på värmen men detta har pågått för länge för att man okritiskt ska köpa den förklaringen.
Istället för att fråga folk om meningen med deras bilder,"-Vad vill du säga med den här då? " och liknande floskler. Ställ dig frågan "-Varför skriver jag så här när jag är härinne?" Varför vill jag vara stygg o elak när jag ska kritisera bilder varför vill jag ha "makten" att påverka andra fotokollegor om vad dom ska tycka och göra här?
Återigen; jag tror du fått en lite skev bild av mig;-) Jag är ibland inte särskilt trevlig, men jag skriver inte nåt för att "sätta nån på plats". Jag är däremot
väldigt bra på att ifrågasätta allt och alla. Det behövs såna jobbiga jävlar som jag också, det är jag övertygad om.
Men, jag ska tänka på vad du skrivit, helt klart. Du är verkligen inte den "typen" som behöver ifrågasättas tycker jag mig förstå.
Oki man är förbannad man har haft en dålig dag, tjejen har gjort slut eller chefen har varit stygg men det är smällar man får ta. Det duger som förklaring men inte som ursäkt tycker jag!Jag är ganska trött på den negativism som du och några till sprider omkring er här på forumen och det värsta -som jag ser det- är att ni gör det med ägarnas goda minne, bedrövligt!
Alla människor har basic needs och vi lever på den här planeten på samma premisser ungefär. Vi behöver kunna andas, vi behöver äta, vi behöver sova, gå på muggen etc etc. Det där gäller även "Busken", Göran P så även dig och mig Martin!
För att citera Nils Ferlin; "Människan är inte större än en flugskit" Det kan vara svårt att hantera och än mindre att leva med men tyvärr så är vi nog ännu mindre ... JANNE
Ok Janne, jag tar åt mig! Du har goda argument mot mig och mitt skrivande, och då tar jag det på allvar. Tack för det, för jag har inte mer att säga till om än nån annan. Men du är heller inte den som fått mig att bli lite putt i den här tråden.
Jag ska försöka gå lite varligare fram
Jag vill inte vara en otrevlig fan.