evalisen
Aktiv medlem
Makten skrev:
Det är ju det jag säger, vad bråkar du om? ;-)
Jag har nog aldrig bråkat på fs. ;o))
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Makten skrev:
Det är ju det jag säger, vad bråkar du om? ;-)
Makten skrev:
Jag har ingenstans skrivit att man måste vara aggressiv, bara ärlig. Det börjar ju bli löjligt det här. Är ni småbarn som måste daltas och fjompas med för att ni inte ska bli ledsna?
Har du tagit en bild som i mina ögon är ful och lagt den i poolen för mycket erfarna fotografer så kommer jag antagligen att skriva att jag inte gillar den, oavsett om det är snällt eller inte. Ser jag VAD exakt jag tycker är fult så kommer jag att tala om det, alltså vara konstruktiv. Det finns inget som hindrar av man är både konstruktiv och helt ärlig.
jkene skrev:
Hela din attityd skriker aggresivitet. Det är milsvid skillnad mellan att dalta och att visa respekt inför andra människor. Att ge en kommentar handlar inte om att stilla din irritation över någonting - det handlar om att kommunicera med en annan människa.
Exakt vad det står, läs en gång till.evalisen skrev:
Hur exakt menar du med den här meningen?
Min attityd i den här tråden har väl inget med den i mina kommentarer att göra? Ja, jag är aggressiv nu, för att jag tycker att den här diskussionen är löjlig! Ska man behöva hantera även proffs med silkeshandskar???jkene skrev:
Hela din attityd skriker aggresivitet. Det är milsvid skillnad mellan att dalta och att visa respekt inför andra människor. Att ge en kommentar handlar inte om att stilla din irritation över någonting - det handlar om att kommunicera med en annan människa.
elmfeldt skrev:
Aggresiv håller jag inte med om, däremot väldigt rak utan att linda in det. Vilket kan både kan vara bra och dåligt när det gäller forum på internet.
Jag skulle tolka det som att det är helt okej att skriva så om man vill det. Sen kan man ju tycka att det är icke konstruktivt, och det är väl sant.jkene skrev:
Skall jag tolka det som att redax gärna ser mer kommentarer av typen:
"Jag tycker bilden är ful, den hör dessutom inte hemma i denna pool som är tänkt för bra bilder".
jkene skrev:
Skall jag tolka det som att redax gärna ser mer kommentarer av typen:
"Jag tycker bilden är ful, den hör dessutom inte hemma i denna pool som är tänkt för bra bilder".
elmfeldt skrev:
Nej det är inte meningen att du skall tolka det så.
Bara lite nyfiken så jag frågar..jkene skrev:
Makten skrev:
Exakt vad det står, läs en gång till.
lottawe skrev:
Förresten undrar jag också en sak, en sak som kanske har samband.. Tror du att det alltid beror på att en bild är bra att den får mängder av berömmande kommentarer eller kan det bero på annat ibland?
(Inga värderingar från min sida heller, men väl en fundering.)
Makten skrev:
Ska man behöva hantera även proffs med silkeshandskar???
Anledningen till frågan och sammanhanget var att jag nog inte anser att bilden hon ifrågasatte var värd vad den fick förra omgången. (fast visst är jag glad för kommentarerna ändå, så misstolka inte.)cw-op skrev:
Lotta du är ju för "den hårda linjen" med raka puckar etc? Varför inte visa det nu när du har chansen! Det är nog ingen härinne som inte tror oss veta vad du vill ha sagt egentligen så varför inte "tala ur skägget" i den här frågan isf att gå som katten kring het gröt? Alltså varför ställer du den där frågan till just Eva? sign. "tacksam för svar"
lottawe skrev:
Anledningen till frågan och sammanhanget var att jag nog inte anser att bilden hon ifrågasatte var värd vad den fick förra omgången. (fast visst är jag glad för kommentarerna ändå, så misstolka inte.)
Sen kan jag bjuda dig på en fras om det jag gissar att du önskade få fram också. Snällt va? Jag anser inte att så mågna bilder alls som ibland får det är värda 50-100tals eller ens "bara 30-tals hyllningar. Varken alla dina, mina eller Evas, men det var mer OT.
Nöjd?
Men Eva..evalisen skrev:
Lotta, kan du inte ladda upp någonting nytt som du jobbat med den sista tiden, ja som i år tex.
Och då i den nya poolen så kan vi ge dej kritik som du vill ha. )
De är ju inte så ofta man ser nya bilder från dej numera, och de är lite synd tycker jag.
lottawe skrev:
Anledningen till frågan och sammanhanget var att jag nog inte anser att bilden hon ifrågasatte var värd vad den fick förra omgången. (fast visst är jag glad för kommentarerna ändå, så misstolka inte.)
Sen kan jag bjuda dig på en fras om det jag gissar att du önskade få fram också. Snällt va? Jag anser inte att så mågna bilder alls som ibland får det är värda 50-100tals eller ens "bara 30-tals hyllningar. Varken alla dina, mina eller Evas, men det var mer OT.
Nöjd?
Varken Terje eller Brutus får den mängden kommentarer särskilt ofta (numer iaf,) trots att bilderna är deras levebröd och att de har namn utanför fotosidan också. Du bad om raka puckar och jag svarade med att jag faktiskt inte anser värst många bilder värda den massan. Det betyder inte att bilderna är dåliga. Bara att jag tror det handlar mer om motkommentarer, namn och annat än endast bilden/erna.cw-op skrev:
......frågor till Terje eller Brutus undras? JANNE
lottawe skrev:
Men Eva..
För dig var väl bilden jag laddade upp ny? Du var ju inte medlem 2002. Eller hur?
Bilder kommer när jag har någon jag gärna vill ha kritik på och lusten att vilja ha kritik börjar infinna sig igen, så det kanske inte dröjer. Men just nu var det den jag lade upp jag ville ha det på..
lottawe skrev:
Vidare kanske det är så att bilder tillhörande vissa namn är svårare att ge hård kritik till än andras?
Du tycker verkligen att de bilder (oavsett vems) som får 50-talet hyllningar i regel är värda det för att de är såååå mycket bättre än andras som får 1 eller 2 kommentarer? Inga andra faktorer kan betyda?