Fredrik AVT
Aktiv medlem
Efter 20 minuter hos Scandinavian Photo så blev jag inte alls klokare
6D kändes tyngre än vad jag hade trott, och även med en 40mm pancake så blir den rätt stor jämfört med mirrorless (såklart)
Sony A7II kändes spontant lite "meh", vet inte varför.
Fuji X-T2 gillade jag, den och xpro var lite större än vad jag trodde innan men gillade dem ändå.
Mest överraskad blev jag av Olympus Omd E-M5II som kändes skön i handen och lagom stor
Ska dit igen en dag då jag har mer tid och klämma och känna lite till. Jag har inte direkt bråttom att köpa en kamera just nu ändå.
En viktig sak är också att klämma på alla knappar och göra alla inställningar. Fotar du en del på vintern, tag med handskar och se om de kontroller som är viktiga för dig går att ställa om. Det kan skilja mycket inom samma märke t o m. Canon 7D/7DII är sköna men det var inte 60D då bakre skrollhjulet var aldeles för pilligt. EM1 hade betydligt bättre och mindre pilliga reglage än EM5 som jag inte kunde bli vän med. XT1 var härlig i handen men med handskar gick det inte alls - normalt kan jag ha handske på vänsterhanden även om höger måste vara fri men där blev det problem med att vänsterhanden med handske inte kunde skilje på zoomring och bländarring ens.