Palletheking
Aktiv medlem
Själva grejen är väl att det inte finns någon spegellös kamera som matchar Nikon o Canons flaggskepp vad gäller kontinuerlig af. Någonting i tekniken där som inte funkar än.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Själva grejen är väl att det inte finns någon spegellös kamera som matchar Nikon o Canons flaggskepp vad gäller kontinuerlig af. Någonting i tekniken där som inte funkar än.
Ja jag håller med dig ang AF. De har en bit kvar att förbättra inom AF/serie tagning tex till sport. För mig så har jag ej behov av en snabb AF, räcker gott med en punkt o jag fotograferar bara inom porträtt och landskap. Men hur klarade de för runt 20 år sedan när de fotograferade i sportvärlden? De kunde ändå ta fina bilder
Självklart är det ju skillnad på sensorstorlek, men å andra sidan så spelar inte FF så stor roll om man inte tar med sig kameran pga dess storlek
Så, mindre sensorstorlek är OK.
Visst blir de spegelösa bättre och bättre för varje år men än så länge känns de som sega, laggande batteriätare...
Eller avvakta till 6D2 kommer?
Har du olika baskameror för skillnad i vikt respektive pris? Varför, i så fall?
Såg att jag skrivit fel på ett olyckligt sätt i mitt förra inlägg, där jag av misstag skrivit Fuji två gånger.
Här är den rätta tabellen
6D's sensor bör vara två generationer bättre än 5D MK II, bättre dynamiskt omfång, mindre bandning och brus. Säkert mycket kamerahus och bildkvalité för pengarna. Låter som ett bra val om du redan har optik.
/Ulf
6D har tom. lite bättre sensor jämfört även med 5DmkIII.
AF är tyvärr inte jättebra (iaf för att vara en DSLR, är väl största svagheten), men sensorn är riktigt bra (speciellt för att vara Canon). Har du redan optik för den så tycker jag att det är ett givet val framför att kika på Nikon.
Så skall du köra på en fullformats-DSLR så tror jag att antingen 6D, eller beg. 5DmkIII (om du vill ha lite bättre AF) är de som är de vettigaste alternativen för dig.