Annons

EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanW

Aktiv medlem
<Officiell 450D-tråd> EOS 450D

Så var den här iallafall:
http://www.dpreview.com/news/0801/08012404canoneos450dhandson.asp

Här några av funktionerna:

- 12.2 megapixel CMOS sensor
- SD/SDHC minneskort
- Live view läge, inkluderat kontrastigenkännande AF
- Förbättrat 9-punkters AF system
- Spotmätning
- 3" LCD skärm
- 3.5b/s i seriebildstagning
- ISO knapp och visning av ISO i display
- Nytt större och förbättrat batteri
- 14 bitars A/D omvandlare
 
Den går antagligen om 40D i många lägen. Nu väntar vi på en test :)

List pris på huset: $799US = 5100 kronor
Det är ju ett helt ok pris! Man kan ju tänka sig att en begagnad 400D kommer att bli mycket billig nu. Gamla 300D o 350D kommer gå för under en tusing.

Grattis Canon!

/B
 
Senast ändrad:
Jag fattar inte hur de kan släppa en ny till o så en ny till o så ännu en ny till igen igen igen och igen och igen och igen..

De måste ju sälja såna otroliga mängder kameror! Speciellt i konsument-klassen..
 
billextreme skrev:
List pris på huset: $799US = 5100 kronor
Det är ju ett helt ok pris!

Listpris i $ kan man i stort sätt sätta en nolla efter för att få det 'svenska' priset. Det tillkommer lite av vareje på beloppen innan de når svenska butiker. På en viss utlänsk auktionssite skulle man nog kunna få den för $800

7190:- till 7990:- kanske?
 
bandola83 skrev:
Canons instegsmodell har gått från kompaktkamera till digital SLR.

Grattis canon-folket!

Snarare tvärtom. Ifrån DSLR till kompaktkamera, med features som SD-kort och liveview.:)

Nu är det slut på aha-upplevelser ifrån kompaktkameraanvändaren, som vad mycket bättre den riktiga sökaren är än en lågupplöst LCD.

Snart är väll slutarmekanismen borta också och ersatt av en fjantig högtalare som simulerar nått som ska låta som en riktig slutare.
 
Ungefär som väntat. Imponerande med 3" skärm men så verkar huset ha växt lite också.

Jag hade nog gissat på högre upplösning på LCD:n men det verkar inte så.

Skall bli intressant att se hur bildkvalitén står sig. Om jag förstår rätt så är det ingen ny sensorteknik/storlek och fler pixlar på samma yta är ju inte alltid en lyckad taktik...

Visst kommer många att vilja uppgradera men att det skulle bli ett dramatiskt prisfall på begagnade 350/400 tror inte jag på.

Nya batterier och minneskort är väl inte mycket att oroa sig för - utvecklingen går ju framåt (själv gillar jag dock CF då de inte är så små och "fippliga").
 
Det här bäddar ju för en 50D framåt sommaren eftersom Canon knappast kan ha färre pixlar i semiproklassen än i instegsklassen under någon längre tid.

Själv hade jag hoppats på nya, bra vidvinkelobjektiv istället för kamerahus. Dom är redan tillräckligt bra...
 
Slowfinger skrev:
Det här bäddar ju för en 50D framåt sommaren eftersom Canon knappast kan ha färre pixlar i semiproklassen än i instegsklassen under någon längre tid.

Tittar man på hur länge 400D hade fler pixlar än 30D så finns det inget som stödjer ditt antagande.

50D kommer väl om ett år med en lite upphottad 450D sensor.

Om detta är allt från Canon till PMA är jag besviken, hade hoppats på uppgradering av 5D och ny intressant optik.
 
Senast ändrad:
Jag är glad nu att jag väntade på 450D istället för att nappa på 400D efter jul.

Hittade ett listpris i EUR 749. Ger ca 7200SEK just nu.
Står även kit med 18-55IS EUR849? Låter väl väldigt prisvärt att få den gluggen för 100EUR extra?

450D ligger i så fall ca 1000SEK billigare än de priser 400D hade när den presenterades för drygt ett år sedan.
 
Rek pris inkl moms:
EOS 450D hus: 7.700 SEK
EOS 450D + 18-55mm IS: 8.700 SEK
Säljstart: Mars 2008

Kommer från Canon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.