Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 300D vs. 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm förresten - när i höst kommer nästa generation av 300D? ...och, någon som vet om den också kommer att vara +8mp? Måtte den komma i svart redan i början...

~Arvid

Arvid_Forsberg skrev:
Hmm förresten - när i höst kommer nästa generation av 300D? ...och, någon som vet om den också kommer att vara +8mp? Måtte den komma i svart redan i början...

~Arvid

Det kommer vad jag vet enbart vara svart färg istället för silver. Dock så kommer alla svarta att vara i kit med även batterigrep. Samt det lägre priset.

Jo jag vet, men det är ju bara en svart version av den 300D som finns nu.

Men det skall komma en ny uppdaterad 300D i höst - och den är jag intresserad av - i samma stil som det kom en upphottat version av 10D (20D). Det finns inte så mycket info om den på nätet ännu dock.

~Arvid

Arvid_Forsberg skrev:
Men det skall komma en ny uppdaterad 300D i höst...

Höst och höst...Vinter snarare. Det lär väl ta tre månaders kötid innan den finns att köpa över disk rätt av. Man kanske ska ställa sig i kö redan nu när det bara är ett rykte...

:p :)

jonwam skrev:
Enligt Canon Tyskland verkar det dock vara med USM-versionen av kit-objektivet!
Japanerna har alltid haft USM-modellen av kitgluggen, med tanke på att den nu blir kit-glugg även för 20D skulle inte jag bli förvånad om de kör USM här med snart.

Nästa generation av 300D blir väl en 300D med 20D's sensor, kanske inte 5fps, bantade funktioner och ligga runt 9-10 000.

Dem gör ju oftast så att dem kör samma sensor i 2 modeller, sen gör dem om den, släpper en helt ny, också fortsätter det.

Men eftersom Nikon inte har så mycket att komma med just nu så kasnke marknadsutvecklingen stannar upp lite. Vilket är JJJ*****IGT tråkigt =)

vbg_snake skrev:
Nästa generation av 300D blir väl en 300D med 20D's sensor, kanske inte 5fps, bantade funktioner och ligga runt 9-10 000.

Dem gör ju oftast så att dem kör samma sensor i 2 modeller, sen gör dem om den, släpper en helt ny, också fortsätter det.

Men eftersom Nikon inte har så mycket att komma med just nu så kasnke marknadsutvecklingen stannar upp lite. Vilket är JJJ*****IGT tråkigt =)

Yeah! Om det blir en bantad 20D så köper jag nog den hellre än Dynax 7 Digital (som jag också är intresserad av)...

Haha... Ja, men Nikon kanske kommer ut med en upphottad D70 i vår eller så.. Någon som hört något?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar