Annons

Eos 1D mark II

Produkter
(logga in för att koppla)
Har någon hört något om en "uppföljare" till 1Ds? Kan man kanske hoppas på en prissänkning om det kommer nytt? Jag har sett att man i USA kan få en för, tyvärr ouppnåeliga, 7000 dollar. Någon som sett något eller hört något?

Re: Re: NYA GLUGGAR

extacn skrev:
Men ingen 40-120/4L ... konstigt att de släpper det (pris-) segmentet helt och hållet till /typ/ Tamron.
EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM...är inget annat än en mindre revolution. Om den har fina optiska prestanda blir det säkert en kioskvältare. Återstår att se priset...

gunau skrev:
Har någon hört något om en "uppföljare" till 1Ds? Kan man kanske hoppas på en prissänkning om det kommer nytt? Jag har sett att man i USA kan få en för, tyvärr ouppnåeliga, 7000 dollar. Någon som sett något eller hört något?

EOS 1Ds är fortfarande en obestridd härskare i det segmentet. Det finns liksom ingen anledning att ersätta en mästare...

ojoj.. det lät nåt det va?

Men så förhåller det sig faktiskt, just nu.

*ger ifrån sig ett sånt där avgrundsvrål*

jag som lovade mig själv att inte börja köra digitalt förens ja hade en 1:1 sensor, så kommer denna.

jobbigt läge, den där kameran verkar ju underbar ^^, frågan är väl priset.

btw, nån som vill köpa 1 st 27 årig fru? trevlig som fan, kan laga mat, sy, städa. Ev. byte mot EOS1D MK II

forstheim skrev:
Jo, och riktigt billig har den visst blivit "over there" också.. ;=)
Är det en specialmodell, med extra hög upplösning (3200 x 24003)? Canon har spottat upp sig ordentligt, nu kan man t o m få sin 1Ds moddad! Å den andra tar bara panoramabilder som e 200 pixlar höga...

Proboarder skrev:
btw, nån som vill köpa 1 st 27 årig fru? trevlig som fan, kan laga mat, sy, städa. Ev. byte mot EOS1D MK II

Tyvärr, nöjd med den modellen jag har. 21-årig trevlig norrländska, dock ej med köksprogrammet installerat. :)

Om det är snack om Eos 1D mk II lär det ju bli full storm när efterträdaren till 10D presenteras. Minns ju de tidigare 10D och 300D stormarna...

Jeppe skrev:
EOS 1Ds är fortfarande en obestridd härskare i det segmentet. Det finns liksom ingen anledning att ersätta en mästare...

ojoj.. det lät nåt det va?

Men så förhåller det sig faktiskt, just nu.

Jag tror nog att det dröjer lite. Men 16MP i en Eos 1Ds mk II är väl inte omöjligt. Men den är det väl fullpackat i sensorn. ISO 1600 borde den också ha.

froderberg skrev:

Om det är snack om Eos 1D mk II lär det ju bli full storm när efterträdaren till 10D presenteras. Minns ju de tidigare 10D och 300D stormarna...

Så lite off topic.....
Ersättaren till 10D Som verkar vbara näramre än man tror....

Vad innehåller den??

Min gissning:

* 7 Megapixlar
* 1,6 ggr förlängning (tror inte de går upp då de skulle ta marknad från 1D)
* 5 bild och 15 i bufferten
* SD minneskortsläsare och även Compact flash (de måste börja gå bort från CF

Med den specen... Så landar den hyfsat mellan 300D och 1D.
Samt med detta perspektivet så är 300D:s prestanda inte overkliga.....

Så.. Vad tror ni??

Maverick28 skrev:
Så lite off topic.....
Ersättaren till 10D Som verkar vbara näramre än man tror....

Vad innehåller den??

Min gissning:

* 7 Megapixlar
* 1,6 ggr förlängning (tror inte de går upp då de skulle ta marknad från 1D)
* 5 bild och 15 i bufferten
* SD minneskortsläsare och även Compact flash (de måste börja gå bort från CF

Med den specen... Så landar den hyfsat mellan 300D och 1D.
Samt med detta perspektivet så är 300D:s prestanda inte overkliga.....

Så.. Vad tror ni??

1,6 x är säkert alldeles rätt. Canon har sagt att de ska hålla APS-storlek i konsumentklassen.

Jag tror på 8MP och det tror jag också D200 får.

Dubbla minneskort är inte omöjligt, men det kostar ju lite extra och prispress är väldigt viktigt i det segmentet.

Max 4 bilder per sekund. Men kanske större buffert. Hastigheten är nog inte prioriterat.

Det gör den alla gånger.

Varför SD-kortplats frästen? jag är iaf inte det minsta intresserad av det..hellre två CF-platser då :))

Varför skulle de behöva gå bort från CF?
t.o.m Sony har ju insett att folk vill ha CF! :)

Senast ändrad:
gors skrev:
Vad jag är mest nyfiken på angående 1D mkII är prestanda vid höga ISO. Det är inte längre CCD, och varje pixel är rimligen halverad i storlek (till ytan).
1DmkII har runt 23% större pixelarea än 10D, och 13% mindre pixelarea än 1Ds.

1DmkII har ca 67 x 10^-6 mm2 / pixel
1Ds har ca 77 x 10^-6 mm2 / pixel
10D har ca 54 x 10^-6 mm2 / pixel

müsli skrev:
1DmkII har runt 23% större pixelarea än 10D, och 13% mindre pixelarea än 1Ds.

1DmkII har ca 67 x 10^-6 mm2 / pixel
1Ds har ca 77 x 10^-6 mm2 / pixel
10D har ca 54 x 10^-6 mm2 / pixel

Jämförde såklart med företrädaren, den excellenta EOS 1D (med CCD). När det gäller höga ISO har den alltid varit Canons bästa kamera.

Hur förhåller det sig jämfört med den?

sagan skrev:
Det gör den alla gånger.

Varför SD-kortplats frästen? jag är iaf inte det minsta intresserad av det..hellre två CF-platser då :))

Varför skulle de behöva gå bort från CF?
t.o.m Sony har ju insett att folk vill ha CF! :)

Nu är vi inne på detaljer jag har vag jkunskap om men.. Har inte SD en högre hastighet än CF??

Sedan håller jag fullkomligt med om att man kanske skulle föredra 2 CF plaster men det är en annan sak ;-)

Så... Gissningstävling.. På priset....

SD är inte snabbare än vad snabba CF-kort är..(ganska stor skillnad på hastigheten på olika CF-kort)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar