Annons

Eos 10 d

Produkter
(logga in för att koppla)

frlarsso

Medlem
Hejsan!

Jag gick glad i hågen ner till fotoaffären för att investera i en eos 10 d. Till min förskräckelse var den slut och jag fick också höra att den e slut hos leverantören, alltså canon. E det nån som vet en butik i sverige som har kvar.
Jag bor i stockholm.

Tack på förhand

Fredrik

Hmmm

Så var det just före D10 kom, alla D60 var som bortblåsta, det var också precis före en stor mässa då nya modeller brukar dyka upp..... o det var just vid denna tiden på året dessutom.

Roine

roinek skrev:
Hmmm

Så var det just före D10 kom, alla D60 var som bortblåsta, det var också precis före en stor mässa då nya modeller brukar dyka upp..... o det var just vid denna tiden på året dessutom.

Roine

JEpp OCh det sjuka är att just nu verkar det som att de inte går ut med besked till handlare och annat!!!

Blir lite småsur...

Har talat ed 2 leverantörer som sitter nära canon och ingen har några leveransbesked.,

Har även talat med innesälj på Canon svenska och de hart enligt uppgift INGA besked från canon europa på NÄR det kan komma kameror.....
Däremot har de beställningar hos Canon europa på 10D!!!

Detta tillsamans med att de tagit bort den från hemsidan.....

Känns som att allt snack om att det INTE kommer en ny model är bogus....

Sedan att en canon representant när han "talar" om de nya modellerna säger att Den nya 10D kommer EFTER pma verkar jävligt skumt nu...

Jag är skitirriterad.. Har sålt av min 300D och har pengaran och behov av kamera NU!!!!!! MEn kan ju inte få tag på en... Vare sig i europa eller sverige..... *MORRAR*
Får väl i värsdta fall vänta tills efter den 9/2 dock....

Om du är utan kamera så blir det väl inte bättre just efter att PMA har varit. Som vanligt så finns väl inte nya modeller av kameror eller annan elektronisk utrustning på hyllorna i Sverige så fort den blir lanserad.

Men det gör det kanske lättare att vänta eftersom man får något bättre. ;-)

EOS 10D

Jag fick min för en vecka sedan efter att ha väntat i 3 veckor jag köpte min hos Dustin, kollade nyss men även de hade 0 i lager.
Måhända kommer det nog en ny variant.

Maverick28 skrev:

Detta tillsamans med att de tagit bort den från hemsidan

Det finns en länk i rödaste rött som heter EOS 10 o den leder till en käck liten spelfilm om 10D... (flash)
Däremot har väl nån praktiklant sumpat den i menyn...

God input

Ja det verar onekligen som om det kommer en ny modell, men då får man väl vänta på den också. Om det kommer en ny modell med mindre brännviddsförlängning och jag har köpt en 10 d då blir jag tokig. Jag kanske får köra på med min eos 5 ett tag till.
Tack för kommentarerna.

Fredrik

Jag har för mej att jag har läst någonstans om att Canon har fått ändra om produktionen för att 300D har sålt 3ggr mer än beräknat och att det är därför som de inte kan leverera 10D just nu.Men det kan ju vara snack det också.

enghell skrev:
Jag har för mej att jag har läst någonstans om att Canon har fått ändra om produktionen för att 300D har sålt 3ggr mer än beräknat och att det är därför som de inte kan leverera 10D just nu.Men det kan ju vara snack det också.

Heheh-..... De kan inte leverera 300D heller... Jag skulle behäv 50-100 kameor... NU!!!!

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto