Annons

Enskilt forum för recensioner av Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är väldigt dålig på att recensera prylar på nätet, men lite kan jag nog klottra ner.

Beställt från jobbet. Med lite tur så kommer det ett till hus imorrn eller på torsdag.
 
Konica Minolta DYNAX 7D AF17-35mm f/2,8-4 (D)

Ankom 2004-10-19 02:04

Utlastad för leverans 2004-10-19 08:26

Levererad till mottagaren 2004-10-19 12:59

wohooo!
 
Medans batteriet är på laddning.. :)
Kall skön metall. Underbar sökare. Och det följde med ett bra skydd till displayen.

Det finns fler i lager.. hint hint.. :)
 
Ja så bråttom har jag inte. bara man fått se lite bilder till slutet av månaden så man kan bestämma sig för om man ska byta märke eller köra på med Minolta.
 
Finns det nån DSLR som fått lägre betyg av Cyberphoto? finns det nån som förtjänar lägre betyg?

Jag hade blivit MYCKET överraskad över nåt annat betyg...
 
Jo, de kanske måste hushålla med toppbetygen när det finns flera kameror i samma "familj" alla kan inte vara bäst...
 
HDFS) (KGS skrev:
Jo, de kanske måste hushålla med toppbetygen när det finns flera kameror i samma "familj" alla kan inte vara bäst...

Förutom varenda Olympus kompakt dårå. Underar om någon överhuvudtaget litar på deras tester längre?
 
Det finns väl ingen anledning att "lita" på deras terster. De är ett företag som säljer kameror, det är bara att vänta att de inte skriver något negativt om kamerorna, även om de faktiskt haft med något som "mindre bra" ett par gånger. Om de skrev att sakernavar skit skulle ju ingen köpa dem.(Fasat de kanske skulle köpa något annat, dyrare istället iofs. :)
 
Det är ju i och för sig sant att man kanske inte ska förlita sig helt på deras stämplar! Men hur skulle det se ut ifall dem tog in kameror där dem senare visade att dem var dåliga?! Det är ett säljande företag svårare än så är det inte:p...
Alla erfarna eller entusiaster letar ju bara efter det bästa priset och då är dessa internet företag/lagerföretag och deras "lägsta-pris-garanti" grymma för oss!

När det gäller D-SLR så är ämnet kanske lite känsligare, men de som lägger 13 000:- på ett kamerahus vet väl vad dem har att göra med!
Dem andra är väl bara någon som vill ha en värstingkamera(en köpargrupp vilkens existens är minimal) och det får dem väl förhoppningsvis!
 
D7Dn verkar vara en lyckad första modell (kikat en heldel på dpreview på olika testbilder som div personer lagt upp , dock är bufferthastigheten dålig och så är den inte helt kompatibla med vissa sigma gluggar har jag hört.

blir iaf en sån när jag har råd.

borde väl inte dröja länge innan en D9D och D5D lanseras.

väntar på reviews ifrån steves och dpreview, borde komma upp vilken dag som helst nu
 
j.asplund skrev:
Vad kan vi förvänta oss av en D5D?

När tror ni den kan komma?

efterssom när dom har en modell klar så har dom säkert börjat fila andra modeller, men ca 12mån innan den är i handeln, dom vill ju naturligtvis inte skylta med en billigare variant, nu när dom just släppt 7an.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.